Kimisi uzun süredir ‘yasak’ kabul edilen popüler müziğin aslında İslami kurallara zararlı olmadığını öne sürüyor, kimisi birkaç halk müziği eseri dışında evde bile müziğin yasaklanması gerektiğine inanıyor. Kimisi yetişkin erkekleri emzirecek kadınların tacizden kurtulabileceği gibi tepkiyle karşılanan fetvalar veriyor.
Son olarak Riyadlı bir din adamı ve Mekke’deki Büyük Camii’nin imamı olan Adel El-Kalbani, İslami metinlerde müziğin haram olduğuna dair bir bilgiye rastlamadığını, Suudi Arabistan’daki şeriat hukukunun modern hukuk sistemlerine uyum sağlaması gerektiğini ve birçok insanın bu konularda tartışabilmeyi istediğini öne sürdü.
Din adamı Şeyh Abdul Muhsin El-Obeikan da öğle ve ikindi namazlarının öğle sıcağından zarar görmemek için birlikte kılınabileceğini söylediğinde aşırı muhafazakarların tepkisiyle karşılaştı. Farklı yorumların yol açtığı değişik fetvalar Arap televizyonlarıda ve internette de en çok tartışılan konular haline geldi. Son olarak müftü Şeyh Abdulaziz el-Şeyh, Al-Majd televizyonunda, Kuran’da yeri olmayan anormal fetvalar verenlerin durdurulacağını söyledi. Muhafazakâr Müslümanların karşı çıktığı yeniliklerin engellenmeye çalışılması Suudi eleştirmenler ve kadın aktivistler tarafından saçma bulunup kınanıyor.