• Anasayfa
  • Gündem
    • Politika
    • Yaşam
    • Türkiye
    • Dünya
  • Emek
  • Kadın
  • Ekonomi
  • Eğitim
  • Ekoloji
  • Sağlık
  • Bilim & Teknoloji
  • Yazarlar
  • Arka Sayfa
    • Fikir & Yazı
    • Belgesel & Film
    • Eylem & Etkinlik
    • Fotoğraf & Karikatür
    • Kitap & Dergi
    • Müzik & Video
Adil Medya
  • Ocak 24, 2021
  • Hakkımızda
  • Yayın İlkeleri
  • Künye
Adil Medya
  • Anasayfa
  • Gündem
    • Politika
      Torun: Devletin kasası boşalınca belediyelere göz diktiler

      Torun: Devletin kasası boşalınca belediyelere göz diktiler

      ''Biz millet ittifakının bir parçasıyız, AKP bizim çizgimize gelirse değerlendirilir''

      ''Biz millet ittifakının bir parçasıyız, AKP bizim çizgimize gelirse değerlendirilir''

      Yolsuzluğu araştıran belediye başkanına, ya istifa et ya dosyayı kapat...

      Yolsuzluğu araştıran belediye başkanına, ya istifa et ya dosyayı kapat...

      ‘Devletin çivisi çıktı’ demektir

      ‘Devletin çivisi çıktı’ demektir

    • Yaşam
      Taciz, tecavüz ve ensest çok siyasi çok iktidar…

      Taciz, tecavüz ve ensest çok siyasi çok iktidar…

      Eski arkadaşa mektup

      Eski arkadaşa mektup

      Çocuklar atölyede buluşacak

      Çocuklar atölyede buluşacak

      Evlilik içi cinsel şiddet

      Evlilik içi cinsel şiddet

    • Türkiye
      Gergerlioğlu: Cezaevlerinde 800’den fazla bebek ve çocuk var

      Gergerlioğlu: Cezaevlerinde 800’den fazla bebek ve çocuk var

      Yargıtay: "Ailesine anlatmamış, 15 gün sonra şikayet etmiş, tecavüz yok, rıza var"

      Yargıtay: "Ailesine anlatmamış, 15 gün sonra şikayet etmiş, tecavüz yok, rıza var"

      İGC: Yaktığı ışık söndürülemez

      İGC: Yaktığı ışık söndürülemez

      Uzaktan eğitimde fırsat eşitliği sağlandı mı?

      Uzaktan eğitimde fırsat eşitliği sağlandı mı?

    • Dünya
      Güney Afrika aşıyı 2,5 kat daha pahalı alacak

      Güney Afrika aşıyı 2,5 kat daha pahalı alacak

      Araştırma: İnsanların beyinleri çoğunlukla 'çift cinsiyetli'

      Araştırma: İnsanların beyinleri çoğunlukla 'çift cinsiyetli'

      Biden’ın temsil ettiği düzenle hesaplaşma çağrısı: Çare kişide değil halkta

      Biden’ın temsil ettiği düzenle hesaplaşma çağrısı: Çare kişide değil halkta

      Taciz, tecavüz ve ensest çok siyasi çok iktidar…

      Taciz, tecavüz ve ensest çok siyasi çok iktidar…

  • Emek
  • Kadın
  • Ekonomi
  • Eğitim
  • Ekoloji
  • Sağlık
  • Bilim & Teknoloji
  • Yazarlar
  • Arka Sayfa
    • Fikir & Yazı
      Olumsuz Düşünceleri Yenmek İçin Kanıtlanmış 8 Bilimsel Teknik

      Olumsuz Düşünceleri Yenmek İçin Kanıtlanmış 8 Bilimsel Teknik

      İlber Ortaylı Roma'nın diktatörünü anlattı

      İlber Ortaylı Roma'nın diktatörünü anlattı

      Gündem çok ağır

      Gündem çok ağır

      'Grev kararı alınca çocukları anneme gönderdim'

      'Grev kararı alınca çocukları anneme gönderdim'

    • Belgesel & Film
      Şiir: Kar / Ahmet Muhip Dıranas

      Şiir: Kar / Ahmet Muhip Dıranas

      Alın Sahnelerinizi başınıza Çalın

      Alın Sahnelerinizi başınıza Çalın

      Şehir Tiyatroları oyuna çağırıyor

      Şehir Tiyatroları oyuna çağırıyor

      8. Engelsiz Filmler Festivali 18 Ekim’e kadar çevrimiçi

      8. Engelsiz Filmler Festivali 18 Ekim’e kadar çevrimiçi

    • Eylem & Etkinlik
      Nail Payza Ölümünün 25. Yılında baskı resimleri ile Galeri Selvin Nişantaşı’nda

      Nail Payza Ölümünün 25. Yılında baskı resimleri ile Galeri Selvin Nişantaşı’nda

      Rahşan Ecevit vefatının 1.yıl dönümünde saygı ve sevgiyle anılıyor

      Rahşan Ecevit vefatının 1.yıl dönümünde saygı ve sevgiyle anılıyor

      Obez cumhuriyet ve kalp ameliyatı

      Obez cumhuriyet ve kalp ameliyatı

      ''Hani işten çıkarmak yasaktı''

      ''Hani işten çıkarmak yasaktı''

    • Fotoğraf & Karikatür
      Nail Payza Ölümünün 25. Yılında baskı resimleri ile Galeri Selvin Nişantaşı’nda

      Nail Payza Ölümünün 25. Yılında baskı resimleri ile Galeri Selvin Nişantaşı’nda

      ABD’nin BM Daimi Temsilcisinden Filistin ve İsrail’e görüşmeleri başlatma çağrısı

      ABD’nin BM Daimi Temsilcisinden Filistin ve İsrail’e görüşmeleri başlatma çağrısı

      Yaşar Fırat çizdi: Faytona binme! Atlar ölüyor

      Yaşar Fırat çizdi: Faytona binme! Atlar ölüyor

      Yaşar Fırat çizdi: Simit Sarayı

      Yaşar Fırat çizdi: Simit Sarayı

    • Kitap & Dergi
      Doğan Satmış’tan yeni kitap: Türkiye’nin Tarihini Değiştiren 110 Kadın

      Doğan Satmış’tan yeni kitap: Türkiye’nin Tarihini Değiştiren 110 Kadın

      Ahmet Özkaya: ''İnsanın İsyanı''

      Ahmet Özkaya: ''İnsanın İsyanı''

      Ragıp İncesağır'dan Halktan ve Haktan Yana bir Tarih Okuması ''Ecdadımız''

      Ragıp İncesağır'dan Halktan ve Haktan Yana bir Tarih Okuması ''Ecdadımız''

      Ezbere İlişkilere Ezber Bozan Çözümler

      Ezbere İlişkilere Ezber Bozan Çözümler

    • Müzik & Video
      Gökberk Uğurlu: “Düne takılı kalmak, önümüzü görmemizi engelliyor.”

      Gökberk Uğurlu: “Düne takılı kalmak, önümüzü görmemizi engelliyor.”

      Grup Yorum üyeleri için dayanışma konseri

      Grup Yorum üyeleri için dayanışma konseri

      Bilge Su: “Açıp dinleyemesem bile müzik, zihnimin bir köşesinde hiç susmadan bana destek oldu.”

      Bilge Su: “Açıp dinleyemesem bile müzik, zihnimin bir köşesinde hiç susmadan bana destek oldu.”

      Gerçeklerden uzak bir annelik sorgulaması: 'Bağlılık Aslı'

      Gerçeklerden uzak bir annelik sorgulaması: 'Bağlılık Aslı'

R. İhsan Eliaçık

R. İhsan Eliaçık

Gezi savunması: Neden oradaydım?

Haziran 30, 2013 Yazılar 50 yorum

Facebook Twitter Google+ LinkedIn Pinterest

Kiminden “Bendeki seni bitirdin”, kiminden “Güneş gibi doğdun gönlüme” şarkıları duymaktayım… Kimi tüm kitaplarını “yaz bana gönder” coşkusu içinde, kimi de “yak bütün hatıraları” modunda öfke kusuyor.

Peki, din düşmanları, darbeciler , dış mihrakların (3d) olduğu yerde ne işim vardı?

Nasıl oldu da “din düşmaları” ile birlikte oldum; camide içki içilmesine, başörtülülerin tartaklanıp üzerlerine idrar boşaltılmasına sustum, razı oldum?

Ulusalcısı, Ergenokoncusu CHP’lisi alayının toplanıp “darbe” tezgahladığı bir yerde nasıl yer aldım?

Koç’undan , Boyner’ine, CNN’inden, Alman ve İngilizine kadar faiz lobisinin ve “dış mihrakların” cirit attığı bir yerde ne işim vardı?

***

Cevabı çok basit; Bunların hiçbirine inanmadım, inanmıyorum.

Muktedirin dolduruşuna gelip bunlara inananlar, bizi çok ters bir yerde görebilirler, fakat ben onlar gibi düşünmediğimden bana gayet normal geliyor.

Bu konuda muktedir ve çevresi ile aynı düşünmüyoruz, onun millete “Yalan da olsa söyle, hoşuma gidiyor” modunda görkemli yalanlar söylediğini düşünmekteyim.

“Paranın dini imanı yoktur… Faiz bir dünya gerçeğidir… İstanbul’u finans merkezi yapacağız.” deyip daha 1.5 ay önce Borsa İstanbul’u “besmele” ile açan, “cesaret ödüllü”, “BOP eşbaşkanı” muktedir, 10,5 yıldır faiz lobisine zaten hizmet ettiğinden ve benim nazarımda tüm inandırıcılığını yitirmiş olduğundan bu yalanlara ne yazık ki karnım tok.

Hani denir ya “Sen onları külahıma anlat”

“Ayinesi iştir kişinin lafına bakılmaz.”

***

Eğer olayların arkasında ABD İsrail varsa, gariban çocukları toplayıp sorguya çekmek yerine, İsrail ile tek bir anlaşmayı iptal etsin, füze kalkanlarından bari ikisini ihtar niyetine söktürsün, madem olayların arkasında o var KOÇ’tan birini gözaltına alsın da görelim.

Alamaz, yapamaz. O ne yapar, hem de resmen ve alenen sponsoru KOÇ olan Türkçe Olimpiyatları’nda nutuk atar. Faiz lobisi Gezi’de değil; Türkçe olimpiyatlarındaydı. Sponsorlara hele bakın: Koç, Doğuş, Ağaoğlu, Asyabank, Ülker, Türkcell, Vestell…

70 yaşındaki annem bile 20 günün sonunda muktedirin yalan söylediğine ikna olduysa, eh siz de zamanla alışacak, sessiz sedasız bunların görkemli yalanlar olduğunu görecek ve fakat hiçbir zaman açıktan “Yalana inandık” diyemeyeceksiniz.

Üç büyük yalan vardı, ilk ikisi hayli görkemli:

Camide içki içtiler: Camide içki görüntüleri geçen cuma gösterilecekti, iki cuma geçti üçüncüsüne giriyoruz hala yok ve asla olmayacak çünkü yalan.

Bayrak yaktılar: 2010 yılına ait bir gösteriden apartılarak servis edildiği ortaya çıktı, TRT’de yayınlandı, ilkinde tarih yok, ikincisinde apar topar 31.05.2013 tarihi eklenmiş, kabak gibi sırıttı.

Başrörtülülere saldırdılar: Gezi’de öyle bir şeye rastlanmadı. 20 gün boyunca başörtülüler ile birlikte oradaydık, hiçbir şey olmadı. Kendisine saldırıldığı söylenen başörtülü kadının ifadeleri şüphelerle dolu. 100 kişi saldırdı deniyor, tek bir tutanak, ifade, gözaltı yok. Cep telefonu ile de olsa çekilmiş tek bir resim, video yok. Şüpheli bile yok. Kadının ekrana sırtı dönük konuşmaları var sadece.

Bunlara nasıl inanacağız?

Kanıt, delil, belge, şahit diye bir şey var. Muktedirin meydan üfürmelerinin hukuk ve adalet mantığı açısından hiçbir değeri yok. Bunlara sürüden ayrı yürümeyi beceremiyorsanız, muktedirden çıkarınız varsa ve tûl-i emelinizi (geleceğe dair beklenti; kariyer, rant,nema,maaş) onun varlığına bağlamışsanız inanırsınız.

***

Oysa bu yalanlar muktedirin piar çalışmasından başka bir şey değildi. İsyanın dindarları içine çekmesinin önüne geçmek için uydurulmuş palavralardı. 70’li yılların Demirelvâri anti-komünist CIA patentli propaganda çalışmasıydı. 70’li yıllarda olduğu gibi bugün de başarılı olmuştur, evet. Milyonlarca kişi 70’li yıllardaki gibi bu yalanlara inanmıştır.

Evet milyonlarca kişi… Milyonlarca kişi 560 yıldır sahabeden Eyyüp el-Ensari’nin Eyüp Sultan Cami’ndeki türbede yattığına inanıyor, akın akın oraya gidiyor, halbuki orada öyle bir sahabe yok, hiç olmadı. Bunu konunun uzmanları bilir ama söyleyemez. Siyaset, parti, cemaat, örgüt, kurumsal din, tapınak mantığı burada susar, susmak zorundadır aksi halde kendi kuyusunu kazmış olur. Bu gibi yerlerde yalnızca hakikatin namusu konuşabilir.

Camide içki, bayrak yakma, başörtülüye saldırı gibi olaylar eğer orada (Gezi’de) olsaydı buna ilk tepkiyi koyacak yine bizler olurduk ve bunun yeri de yine Gezi Parkıydı. Nitekim Miraç gecesinde ABD ve İsrail bayraklarının yakılmasına engel olundu. “Eylem biçimi” gayet eski ve barışçıl olmadığı için. Evet, hiçbir milletin bayrağı artık yakılmamalı. Keza direnişe katılan Böşörtülüler Dolmabahçe’den Taksim’e başörtülülere saldırı haberlerinden duyduklarını rahatsızlığı ifade etmek için yürüdüler. Keza “Çapulcular”ın tamamı, evet tamamı bu tür haberlerden çok rahatsızdı.

***

Şimdi “Neden oradaydım?” sorusunun cevabını maddeler halinde sıralayayım…

1- Her dönemde iktidarın sopası kimin tepesine iniyorsa orada oldum. 28 Şubat’ta iktidarın sopasını yiyenler İHL önlerindeydi, ikna odalarındaydı, ben de oradaydım. İktidarın sopasını tutup “Vurmayın, çocukları rahat bırakın, çekin elinizi” diye onlarca eyleme katıldım, bilfiil içinde yer aldım, 30 ayrı davadan yargılandım. Hiç birinden pişman değilim, yine olsa aynı yerde olacağımdan hiç kimsenin şüphesi olmasın.

2- Gün oldu devran döndü, iktidarın sopasını yiyenler bu sefer baktım ki Gezi parkında. Fakat sopa “bizimkilerin” elinde ve sopayı yiyenlerin içinde 28 Şubat’da sopayı bize indirenler var. Ne yapacaktım? Yine “Vurmayın, çocukları rahat bırakın, çekin elinizi” mi diyecektim, yoksa devran değişti, şimdi durum başka, bizim mahalle iktidarda, zaten onlar da bize çok çektirmişti mi diyecektim. Eğer böyle dersem kendimle, öbür türlü dersem kendi tanıdıklarımla, 30 yıllık arkadaşlarımla çelişecektim. Ve ben oyumu felaketten yana kullandım. Neye mal olursa olsun bir “ilkenin” yanında durdum. Bu ilke “Mazluma kimliği sorulmaz” ilkesiydi. “Onlar mazlum değil; çapulcu” itirazı, aynen 28 Şubat’takine benzemekteydi; “Onlar mazlum değil; irticacı”. 30 ayrı mahkemenin çoğu İHL önlerinde bekleşenlerin, ikna odalarında alınan başörtülülerin irticacı, yarasa vs. değil basbayağı mazlum, mağdur olduğunu savunmakla geçti. Bu yaman çelişkide bir karar vermem gerekiyordu ve ben oyumu felaketten yana kullandım Seyda…

3- Bir çoğunuzun gözünde darbecilerin, din düşmanlarının, dış mihrakların yanında duruyor gibi göründüm. 28 Şubat’ta da dış mihrak İrandı ve ondan para almakla itham edildik, irticai kalkışmaya katılmakla yargılandık. Şimdi de darbeci, Kemalist kalkışmaya destek vermekle itham ediliyoruz. Nasıl ki 28 Şubat’ın üzerinden sis perdesi kalktıkça ne İran, ne irtica, ne yarasa hepsi uçup gitti, geriye sadece o “ilke” kaldı, bugün de öyle olacak. Yaftalar, ithamlar, kışkırtmalar, aşağılamalar, yargılamalar uçup gidecek, geriye hep yine o “ilke” kalacak. İlkenin yanında durmak, kişinin kendine, geçmişine, davasına sadık kaldığının göstergesidir. Devran değişmekle, alttan üste, ezilmekten ezme makamına geçmekle değişilmediğinin göstergesidir. Elimize geçenle şımarmamak, elimizden gidenle de üzülmemek için böylesi saf ve hesapsız duruşlar şarttır. Siyaset arenasının ve bu kahpe devranın bu katar saflığı ve hesapsızlığı kaldırmaması beni ilgilendirmiyor Hacı abi…

4- Velev ki dış mihrakların, din düşmanlarının ve darbecilerin emellerine alet olduk-ki buna asla inanmıyorum- niyetimiz o olmadığı için, o “ilkenin” hatırına duruşumuza saygı gösterilmeli. “Bir ilkeye inanmışlar ama etraflarını göremediler, o ilke uğruna kendilerini ateşe attılar, sırf bunun için saygıya layıklar” denilmeli değil mi? Bu kadarını da demeyecek misiniz aziz ve muhterem cemaat-i Müslimin?

5- Eğer Gezi’de hiç kimse olmasaydı bile ben olurdum. Tek başıma iktidarın inen sopasını tutar, “Yapma” derdim. Orada geçmişte bize sopa indirenler olsa bile yine olurdum. İleride iktidar sopası eline geçince aynısı yapacak olanlar oradan çıkacak olsa bile yeni orada olurdum. Vicdanının götürdüğü yere gitmek böyle bir şey. Bu, siyaset, parti, mahalle, cemaat, örgüt vs. mantığıyla hareket edenlerin anlayabileceği bir şey değil. O nedenle kendinizi fazla zorlamayın, sadece insaflı olun, insaf herkese lazım Seydalar…

6- Türkiye’de bir mahalle geliyor, iktidarı ele geçiriyor, kendi sınıfını yaratıyor, diğer mahalleyi ötekileştiriyor, sonra öteki geliyor yine yeniden aynı şey olup duruyor. Bunu bir yerden kırmak, çatlatmak gerekiyordu. Ayırım dindar-dinsiz, modern-muhafazakâr, Türk-Kürt, Alevi-Sunni ekseni üzerinden değil; iktidar-vatandaş (ezen-ezilen) ekseni üzerinden yapılmalıydı. İktidar zulmediyorsa, zulme uğrayanın (ezilenin) dinsiz, modern, Kürt, Alevi, sosyalist vs. olduğuna bakılmaksızın yanında olmak, zulme kayan iktidarın da (ezenin) kendi dininden, mahallesinden olup olmadığına bakmaksızın karşı çıkmak gerekmekteydi. Ve bunu iktidarla aynı mahalleden olanların yapabilmesi gerekiyordu. Bunun için gidip Gezi’de Miraç kandilinde Kur’an okuyup dua ettik, iki kez Cuma namazı kıldık, mescit açtık. Bilfiil direnişe katıldık. Çünkü İslam’da söz konusu olan adalet-zulüm meselesi ise Müslüman olmak ya da olmamak bir anlam ifade etmez. Müslümanın zulmüne karşı çıkmak da farzdır ihvanlar…

7- İnsanlar iktidar partisine oy vermeye devam ettiği halde, bazı konularda iktidarla tersleşebilir, ona katılmayabilir, sonraki seçimlerde de yine oyunu vermeye devam edebilirdi. Namaz kılanın namaz kılanla, başörtülünün başörtülüyle tersleşmesi, karşı karşıya gelmesi mümkündür. Her konuda iktidarın arkasında durulacak diye bir şey olamaz. Her konuda iktidara karşı çıkılacak, yaptığı her şeye ama her şeye ters gidilecek diye de bir şey de olamaz. Yapılan yollara, hastanelerin iyileşmesine, dar gelirlilerin durumunun düzeltilmesine sırf iktidardır diye karşı çıktığımı hiç hatırlamıyorum. Ama Allahaşkına bir AK-Partili park konusunda, ağaçların kesilmesi meselesinde oy verdiğim partiyle aynı düşünmüyorum diyemez mi? Ayrı düştüğünde dış mihrakların oyununa neden gelmiş olsun, darbecilere neden alet olsun, din düşmanlarının ekmeğine neden yağ sürmüş olsun muhteremler…

8- “İlk başladığında iyiydi, ama sonra işin seyri değişti, uluslararası komplolar devreye girdi, asıl niyet başka, hükümeti yıkacaklar” mazereti, “Ninemde böşörtülüydü, ama bunların niyeti başka, asıl niyetlerini gizliyorlar, cumhuriyeti yıkacaklar” mazeretine ne kadarda benziyor, iktidar nasıl da içine gireni kendine benzetiyor, görün, ibret alın mücahitler…

9- 28 Şubat mantığı tam da buydu. Resmi törenleri eleştirdim, asıl niyeti başka dediler, cumhuriyeti yıkmaya teşebbüs ile yargılandım. Ağaçları kesmeyin dedim bu sefer de din düşmanları, darbeciler, dış mihraklarla birlik oldun, asıl niyet başka diyorlar… İşte klasik iktidar (tağut) mantığının hiç değişmediğinin, devletin temel davranışlarında bir değişme olmadığının gösterilmesi için Gezi eylemelerine, iktidarla aynı iklimlerden gelen birilerinin katılması ve bunun cümle aleme gösterilmesi gerekiyordu ey ‘Yoldaki İşaretler’ ile diz çürütmüş arkadaşlar…

10- Ve nihayetinde bir Gezi ruhu oluştu ve bu geleceğin Türkiyesi idi… Bu ruh cumasız, duasız, Kur’an’sız, mescitsiz olmazdı. Aksi halde kesinlikle eksik kalırdı, böyle olursa tam Türkiye fotoğrafı tamamlanıyordu. Gezi’dekilerin dine saygısı en azından dine ilgiye dönüştü. Orada olmamız onun için de faydalı olmuştur, çok muhterem ‘tebliğci’ kardeşlerim…

 

***

Gezi eylemlerine neden katıldığımı, bizi seven, yazılarımızı okuyan, takip eden ve bu tutumumuza anlam veremeyenlere, açıklama ve hesap verme mahiyetinde sıraladım. Durum bundan ibarettir, Allah biliyor, niyetimiz, kastımız bunlardan başka bir şey değildi.

Sürç-ü lisan ettik ise affola…

 

Ayrıca şu yazı ve heberleri de mutlaka okuyunuz, bu yazının devamı mahiyetindedir;

İftiralara cevap: 

http://www.adilmedya.com/iftiralara-cevap-h37503.haber

 

Gerekçeli savunmalar (söyleşiler):

http://www.ihsaneliacik.com/2013/06/soylesi-bizim-kblemiz-erdogan-degil.html#more

http://www.ihsaneliacik.com/2013/06/soylesi-aksam.html#more

http://www.ihsaneliacik.com/2013/06/28-subattaki-devlet-hortlad-yazklar.html#more

 

Sosyal medyada fotoğraf saptırmalarına cevap;

http://www.adilmedya.com/yandas-medyaya-capulcu-medyadan-cevap-h37302.haber

50 Comments

  1. Avatar
    Kaleinize yüreğinize sağlık gerçek inanlar siz iyi
    30 Haziran 2013 at 21:03

    Kaleinize yüreğinize sağlık gerçek inanlar siz iyiki varsınız. Yoksabu din tüccarlarıyla baş etmek imkansız.

  2. Avatar
    muhammed atasoy
    30 Haziran 2013 at 21:14

    gerçekten yazının başında yazdığın şeylere inanmadığını yazmışsın.bu darbe değil demekki sen öyle anlamışsın.anlama kabiliyetin bu olunca sana daha ne diyelim ki,levent kırca bile senden daha tutarlıdır.en azından o taksimi ele geçirdik istanbul düşmek üzere 1-2 güne mustafa kemalin askerlerini silivriden hasdaldan çıkaracağız,başbakanın akıbetini menderes gibi olacağı gibi laflar etti.
    Sen şimdi seni şişirenlere karşı şirinlikler yapıyorsun.
    ne diyelim .seni fena uyutmuşlar.Allah akıl ve şuur versin de bir an evvel uyanırsın.

  3. Avatar
    hakan
    30 Haziran 2013 at 21:50

    Allah razı olsun,
    Allah sabrımızı ve cesaretimizi artırsın.

  4. Avatar
    Gokhan Yılmaz
    30 Haziran 2013 at 22:06

    Sizin samimi iyi niyetli bir insan olduğunuza inanıyorum. tek sorun kısa görüşlüsünüz ve kafanız çalışmıyor. Kusura bakmayın, bunları tespit olarak söylüyorum. Yazdıklarınızın farkında da olmuyorsunuz. Twitter\’dan mesaj atmayın bence..kesin..çok saçma şeyler yazıyorsunuz. Sizi çok takip eder, çoğu zaman sizi takdir ederdim. gezi eylemleriyle kendinizi bitirdiniz. Başka bir yerde yücelirsiniz ama sonunuz Yaşar Nuri\’den farklı olmayacak. Çünkü siz dini güzel yorumluyor ama dünyayı anlamıyorsunuz…Müttefikleriniz yanlış. RTE \’yi eleştirirken haklısınız. Çoğu zaman…ama onu eleştireceğim derken müslümanları çok kırdınız. Çok hata yaptınız. ne yazık ki..sizin adınıza üzüldüm..üzgünüm…

  5. Avatar
    İhsan Hocam. Emin olun bugüne kadar sizin hem kita
    30 Haziran 2013 at 23:07

    İhsan Hocam. Emin olun bugüne kadar sizin hem kitaplarınızı okudum hem de takdirle takip ettim. Ama bu gezi olaylarından sonra bütün inandırıcılığınızı kaybettiniz benim nazarımda. bu kadar küfrün, zulmün ve islama olan düşmanlığın aşikar olduğu bir yerde sizin çıkıp hala onları savunmanız kafanınızın birhayli karıştığını gösteriyor ve artık iyi olmadığınızı yaşar nuri gibi gün geçtikçe raydan çıkacağınızın bir göstergesidir bu haliniz. Sizin orda oluşunuz ne islama ne de insanlığa zerre kadar bir katkısı olmadı. çünkü zalim olarak gördüğünüz bugünkü iktidar, birlikte gezi parkında kol kola verdiğin o insanlardan daha zalim değildir. zalimler arasında bir tercih yapılırsa gezi parkındakiler çok daha şedit ve gaddar. çünkü onların zulmunu 90 yıldır yaşıyoruz. 28 şubatta siz de yaşadınız birebir. ve şu anda eğer bu kez sizin de desteğinizle bir şekilde iktidarı ele geçirirlerse sizin de bizim de eşlerimizin, kız kardeşlerimizin, kızlarımızın örtülerine işerler gezi parkı sürecinde yaptıkları gibi. ama anladığım kadarıyla siz onlarla birlikte olma pahasına bunu bile göze almışsınız. tabiki bu sizin tercihiniz. ama şuna inanmanızı isterim ki o birlikte yürüdüğünüz gezi parkı eylemcileri gücü ellerine aldıklarında önce seni ve beni taşa tutarlar dün gibi evvelki gün gibi. fakat Allah öylesine basiretinizi bağlamış ki bunu göremiyorsunuz tayyibe olan düşmanlığınızdan dolayı. Tayyib ve ekibine düşman olabilirsiniz ama gelin şu aziz islama düşmanlık yapanlarla kol kola girmeyin ahiretinizi harab edersiniz. onlar size yar olmaz. sizi kullanır kullanır paçavra gibi işleri bitince atarlar. domuzdan post gavurdan dost olmaz. bu sözü unutma.

  6. Avatar
    sen harika bir insansın ihsan abi seninle birgün
    1 Temmuz 2013 at 00:04

    sen harika bir insansın ihsan abi seninle birgün tanışmak isterim
    yüzyüze bi çay içmek ne güzel olurdu. ALLAH kısmet eder inşallah.
    iyiki varsın abiciğim ben hayata sadece adalet penceresinden bakılmalı diyorum bazıları buna kominizm bazılşarı sosyalizm diyor.
    bense gerçek islamla bu mümkün diye düşünüyorum.
    nesin dediklerinde siz kominist diyorsunuz bana konuştuğumda. ALLAHA ŞÜKÜR sizin gibi olmaktansa çok şükür koministim diyorum
    ama sizi dinlediğimde takip ettiğimde gözlerim doluyor inanın. siz bana göre İSLAMIN VİCDANISINIZ GERÇEĞİSİNİZ, VE İSLAMIN GERÇEKTEN SON ERDEM SAHİBİ ZATLARINDANSINIZ.
    BU MÜSLÜMANLAIK ALEMİ İÇİN ÖNEMLİ BİR ŞANSTIR. İSLAMIN SAYGINLIĞINA SAYGINLIK KATABİLİYORSUNUZ. ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM…

  7. Avatar
    şemsi evren
    1 Temmuz 2013 at 00:12

    hiç bir müslümanın,
    eşcinsel_lerle, kominist_lerle, ateist_lerle… aynı safta durmasına;
    kamu malına molotof benzeri aletlerle zarar verenlerle beraber olmasına;
    alet olmasına,
    anlam veremiyorum.
    hırs ve intikam duruşu seziyorum.

  8. Avatar
    Reşat CENGİL
    1 Temmuz 2013 at 07:59

    Merhabalar…İktidara taraftarlık üzerinden gezi eylemlerini değerlendiren entegrist kafalar, belli çevrelerin kiralık zihinleri, cemaatlerin iktidar tarafından yemlenen taraftarları, bu iktidarla mevki makam mansıb sahibi olanlar elbette ne olursa olsun kendi menfaatleri için iktidarın yanında, önünde, altında ve arkasında durmaya devam edeceklerdir. Halbuki hak ve adalet istemesi gereken müminler kişilerin, partilerin, cemaatlerin, kurumların yanında değil sadece kimden ve nereden gelirse gelsin hakkın ve adaletin yanında olmalıydı. İhsan Eliaçık\’ın düşüncelerinden ve eleştirilerinden epeydir rahatsız olan İSLAMSI ZÜBÜK VE AMİP KARAKTERLİ BUKALEMUN KANI TAŞIYAN İKTİDARIN FAHİŞESİ ÇEVRELER bu geziolaylarını fırsat bilerek İhsan Beyin etini gece gündüz yediler, onu aşağılamak ve tağutlarına yaranmak için ellerinden geleni yaptılar. Tabi herkesin ameli kendisine, herkes yaptıklarına karşı kıyamet günü bir esirdir. Velev ki İhsan Beyin yanında görünerek niyeti kötü insanlar vardı, islam düşmanları vardı, olabilir, bu gayet normaldir, peygamberin yanında da vardı böyleleri. Siz varın kurtarılmış vahalarınızda ezberlerinizi sayıklamaya devam edin…sadece şunu söylemek istiyyorum ki; sırf çıkarları ve söylemleri için bir fırsat bulmuşçasına bu olayları bahane edip bir insanı linç etmeye çalışmak ve aşağılamak en hafif haliyle iman eden birilerinin harcı değildir. aşağılık niyetleriniz kalplerinize hançer gibi saplanacak ve gözlerinizle devirmeye çalıştığınız hakikatin önünde bakışlarınız hor ve hakir yere düşecektir…İnsanalrı anlamak, destek olmak varken, sizler yargılamayı ve mahkum etmeyi seçtiniz…ezberleriniz bozuldu diye telaşla toptan bir yoketme kampanyası güttünüz…selametle kalın ve kalplerinizden merhamedi eksik etmeyin..

  9. Avatar
    burhan taflı
    1 Temmuz 2013 at 08:00

    Hocam! bundan 10-15 yıl sonrasının Türkiyesi\’ni size saldıranlar görse etrafınızda tavaf ederler valla. Siz İslamın ve islamcıların namusunu kurtardınız. Yıllar sonra sizin sayenizde diyecek sözlerimiz olacak. Mesela yıl 2021; \’İşte müslüman dediğiniz kişiler ülkeyi yönettiler. İşte yolsuzlukları, işte yaptıkları\’ denildiğinde İhsan Hoca çıkıp \’DURUN BEN BURDAYIM\’ diyecek ve herkes utancından susacak

  10. Avatar
    o gün
    1 Temmuz 2013 at 08:19

    artik nisantasi sosyetesine anlatirsin dini. ben artik ciddiye almiyorum seni. kendi basimizin caresine bakacagiz. seviniyorduk türkiyede akli basinda biri var diye. beyimiz \”ilke\” diye ilkesizliklerin göbeginde durdu. gezi sadece icinden bakilinca anlasilacak bir sey degil abicim. disindan da bakmaliydin. yolun acik olsun.

  11. Avatar
    İhsan hocam. Daha önceden islamda kandil yoktur gi
    1 Temmuz 2013 at 08:45

    İhsan hocam. Daha önceden islamda kandil yoktur gibi açıklamalarınız olduğu söyleniyor. Bu doğru mu? Doğru ise gezinde neden kandil kutlanılıldı?

  12. Avatar
    rıdvan izmitli
    1 Temmuz 2013 at 08:55

    \”Velev ki dış mihrakların, din düşmanlarının ve darbecilerin emellerine alet olduk-ki buna asla inanmıyorum- niyetimiz o olmadığı için, o “ilkenin” hatırına duruşumuza saygı gösterilmeli. “Bir ilkeye inanmışlar ama etraflarını göremediler, o ilke uğruna kendilerini ateşe attılar, sırf bunun için saygıya layıklar” denilmeli değil mi? Bu kadarını da demeyecek misiniz aziz ve muhterem cemaat-i Müslimin?\”

    Evet ihsan hocam \”alet oldunuz\”, \”etrafınızı göremediniz\” niye?

    RTE\’ye göre konum belirlediğiniz için bu oldu. \”Ötekine göre duruş\” kendi durduğunuz yeri kaybettirdi.

    Buna devam edecekler ve siz sürekli yer değiştirecek siniz.

    Lütfen hocam, eleştirileri dikkate alın, adama ve söze bakın,

    size olan saygımızı yitirmeyin

  13. Avatar
    nerde durulur.
    1 Temmuz 2013 at 09:08

    zalimin karsisina, zalimin yaninda durarak durulur. bu metod yalnis. durdugun yer zaten dogru. niye baska bir yer ariyorsun hocam.

  14. Avatar
    Doga aytac
    1 Temmuz 2013 at 09:42

    Bu dunya hepimize yeter. Kimse kimseyi beraber yurumeye, yan yana durmaya zorlamiyor. Sadece istenen, herkesin bir arada, kimseye kinle bakmadan yasamasi. Birinin ozgurlugunu kisitlamaya basladiginiz anda kendi ozgurlugunuz de kisitlanacaktir. Ayrica, kimin ne oldugunun ne onemi var? Yasam tarzini bilmediginiz, neden o tercihleri yaptigini bilmediginiz insanlarla konusmak yerine onlara nefretle bakmaniz, ayni nerfetin gunu geldiginde size donmesi demektir. 90 yildir bize zulum ediyorlar demek, size zulum etme hakkini vermez, ki; islamla da bagdasmaz. Gezi parkindakiler, insanlari insan olduklari icin sevdiler, birlikte yuruduler. Onlar, bunlar diye ayiranlarin ise kimler oldugu bellidir. Kimse o degildir, kimse bu degildir. Istedigimiz biz olmaktir. Tekrardan ihsan beye tesekkurler.

  15. Avatar
    Kaleminize sağlık. Ben de aynen sizin gibi düşünüy
    1 Temmuz 2013 at 10:51

    Kaleminize sağlık. Ben de aynen sizin gibi düşünüyorum. Bu yüzden Kendini İktidar yanlısı olarak gören arkadaşlarımdan çok aşırı tepki gördüm. 2002 genel seçimlerinde AKP\’ye oy verenlerdenim dedim inandıramadım. İktidarı eleştirilerimden dolayı \”Sen AKP\’ye oy vermiş olamazsın\” dediler. Şu an AKP\’yi en çok eleştirenlerden biriyim. Kim ne söylerse söylesin doğru bildiğimi de söylemeye devam edeceğim. Sizi tebrik ediyorum. Yazınızı okurken sanki kendim yazmış gibi hissettim.

  16. Avatar
    Hayri Çetin
    1 Temmuz 2013 at 13:00

    Bir sen doğru söylüyorsun(!) Alayı, tüm Müslümanların alayı yalancı (!)

  17. Avatar
    ALİ RIZA GEYLANİ
    1 Temmuz 2013 at 13:36

    Asıl merak ettiğim geçenlerde çıkan bir haber, bu yazınızı da merakımı(endişemi) gideririm ümidiyle okudum fakat cevabını bulamadım. mesele şu; eviniz aranıyor ve uygunsuz bazı dökümanlar(cd, dvd..vs) bulunuyor.bu haberin doğruluğunu merak ediyorum. (lütfen e_mail atın, ve dürüst olmanızı rica ediyorum) [email protected]

  18. Avatar
    muhammed yekta
    1 Temmuz 2013 at 17:13

    herşeyi güzel söylüyorsun ama yalan söylüyorsun
    yakın süreçte mustazaf der üyelerine verilen cezalarını kınadığını duymadık duyamayız çünkü destekte bulunan herkes dışlanmakta ve popülerliğini kaybetmektedir
    ranta ve popülerliğe soyunduğunu söyleye bilirim

  19. Avatar
    musluman
    1 Temmuz 2013 at 23:22

    demogojikbir yazı.
    Atatürkle ilgili ve t.c.le ilgili bu düzeni kuranlarla ilgili tek satır eleştirin yok,başkalarına cengaver kesiliyorsun yazık!
    islamcıların farklı bir versiyonusun

  20. Avatar
    ben kırk yıllık hayat tecrübemde hep şunu gördüm.
    2 Temmuz 2013 at 06:13

    ben kırk yıllık hayat tecrübemde hep şunu gördüm. hayat tarzı olarak değilde söz ile radikal sayılabilecek eleştiri yapanların eleştirdikleri şeye benzemeleri. hocam gezi parkında neden var olduğu savunması yapma gereği hissetmen bile içinde bulunduğun grubun merkezinde bulunuyor olman maalesef. iktidarı ciddi bir şekilde al aşağı etme çabası acaba dahil olduğunuz grup içerisinde yukarıda olmuş olmanın bir ürünü olmasın. yapılan savunmada, gezideki eylem biçimide oldukça pragmatist.

  21. Avatar
    mesut el kurdî
    2 Temmuz 2013 at 07:15

    Yazıyı ve yorumu okudum yazıda bir savunma mahiyetinde insanlara savunmasını vermiştir muhterem hocam.Ancak yapılan yorumlar tamamıyla yobazlık ve din(i)dar kesimlerin yazdıkları olduğuna inanıyorum.Asıl mesele şu ezen ve ezilen yani iktidar ve muhalefet..Bütün peygamberler muhalefet etmişlerdir devrinin otoritesine ancak ne yazık ki asıl olması gereken islam anlayışı var olan otoriteye (yanlışlıkları ve aksaklıkları ifade etmek ) muhalefet iken biz ise müttefik islam anlayışını benimsemiş duruyoruz.Neden hiçbirimiz kürdistanda olup bitene bakmayıp direk eleştiririz?Bizler kapılar ardında namzları kılarken licede insanlar öldürüldü.İçiniz yanmıyorsa müslüman değilsiniz.İşte bu yüzden yolunuz ve bahtınız açık olsun İhsan hocam yaşasın muhalif islam anlayışı….

  22. Avatar
    YUSUF
    2 Temmuz 2013 at 08:21

    “TAKSİMDEN HABER GELDİ.”
    Koşarak gittin..
    Ey iman edenler! Size bir fasık bir haber getirirse, bilmeyerek bir topluluğa zarar verip yaptığınıza pişman olmamak için o haberin doğruluğunu araştırın. Hucurat(6)
    Hurma ağaçlarından her neyi kestiniz, yahut (kesmeyip) kökleri üzerinde dikili bıraktınızsa hep Allah\’ın izniyledir. Bu da fasıkları rezil etmesi içindir. Haşr (5)
    \”Allah\’ın rızkından yiyin, için. Yalnız, yeryüzünde bozgunculuk yaparak fesat çıkarmayın\” demiştik. Bakara(60)
    O, (senin yanından) ayrılınca yeryüzünde bozgunculuk yapmağa, ekin ve nesli yok etmeğe çalışır. Allah ise bozgunculuğu sevmez. Bakara(205)
    Eğer onlar da sizin içinizde (sefere) çıksalardı, size bozgunculuktan başka bir katkıları olmayacak ve sizi fitneye düşürmek için aranızda koşuşturacaklardı. Aranızda onları dinleyecek kişiler de vardı. Allah zalimleri hakkıyla bilendir Tevbe(47)
    Andolsun bunlar daha önce de fitne çıkarmak istemişler ve sana karşı türlü türlü işler çevirmişlerdi. Nihayet hak geldi ve onlar istemedikleri halde Allah\’ın dini galip geldi. Tevbe(48)
    Bunlara, \”Yeryüzünde fesat çıkarmayın\” denildiğinde, \”Biz ancak ıslah edicileriz!\” derler. Bakara (11)
    \”Yeryüzünde ıslaha çalışmayıp fesat çıkaran haddi aşmışların emrine itaat etmeyin.\” Şuara (152)
    Yoksa biz iman edip salih ameller işleyenleri, yeryüzünde fesat çıkaranlarla bir mi tutacağız? Sad (28)

    Size Olan Sevgimizi Saygımızı Yitirmeyin…

  23. Avatar
    ihsan hocam sadece bir konu da ısrarla olmadı böyl
    2 Temmuz 2013 at 20:19

    ihsan hocam sadece bir konu da ısrarla olmadı böyle bir şey diyorsunuz (başörtülü kadın ve bebeğine yapılanlar) bunun yalan olduğunu söylüyorsunuz bence size gönül vermiş bir kısım insanları üzen bu halbuki bu konu da en azından bir kınama yazmalıydınız bir olaya inanmamak ile onun yalan olduğunu söylemek aynı şey değil

  24. Avatar
    Mustafa MAVİGÖZ
    3 Temmuz 2013 at 05:55

    Koç’undan , Boyner’ine, CNN’inden, Alman ve İngilizine kadar faiz lobisinin ve “dış mihrakların” cirit attığı bir yerde ne işim vardı?

    ***

    Cevabı çok basit; Bunların hiçbirine inanmadım, inanmıyorum.

    Yıllardır yazılarını takip etmeye çalışıyorum ve beğenerek okuyorum. Ve ortamlarda paylaşıyorum.
    ama şu kadarını söylemeliyim ki yukardaki gücü elinde tutan kapitalist ve sömürgeci zihniyetin o meydanları proveke ettiği ve eylemleri desteklediğine inanman gerekmiyor sadece görebilmek lazım. Sen göremediğin için inanmıyorsun ama zaten görsen bu bir inanç konusu olmaktan çıkardı. Olaylara dışardan bir gözlemci olarak baktığımda orada kimlerin ne amaçla proveke ettiklerini görebiliyorum. Olayları bütüncül görebilmek için fasit dairenin dışına çıkmak gerekir.

  25. Avatar
    evet ilke, ama aynı zamanda basiret lazım. haricil
    3 Temmuz 2013 at 07:56

    evet ilke, ama aynı zamanda basiret lazım. haricilerde ilke dediler, kuran sayfalarına saldırmayız dediler, hüküm sadece Allahındır dediler, amr şeytanıyla muaviye tağutunu yok etmek üzere olan Maliki Eştere engel oldular, sonuçmu; yüzyıllardar müslümanlar ve mazlumlar bu harici salaklığının bedelini kanlarıyla canlarıyla namuslarıyla kutsallarıyla ödediler ve ödemeyede devam ediyorlar. sayın ihsan bey kardeş evet ilke ama ilkelerinin ne zaman nerde kime ve neye nasıl hizmet ettiğine iyi baksan sanırım iyi edersin, insanları ikna etsen bile ikna edemeyeceğin o varlığı bilerek hareket etmelisin, grur yapmayı bırak, muktediri! yalancılıkla suçlayan sen asıl muktedirlerin tezgahına gelerek hala ağaç kesme yalanının arkasına mı sığınıyorsun, bu savaşın ezilenlerle yıllardır onları ezenlerin bir kavgası olduğunu ayırt edemiyormusun, gezi dekiler ezilenler miydi yoksa ezenlerin temsilcileri ve de kullandıklarımıydı, lütfen gözünü aç ihsan bey, musa bin el eşari safdirikliğinden bu ümmet ve bu insanlar çok çekti, unutma amr ibnül as şeytanları hala aramızda cirit atıyorlar. evet muktedir dediğin başbakan bugün birilerine sessiz kalıyor olabilir; ama saygı duyduğunu zannettiğim Hz. Muhammet de Sümeyye ile Yasirin vahşice şehadetini sadece izlemekle yetiniyordu, ammar ın, bilalin ve diğer güçsüz müslümanların çektiği işkenceyede ses çıkaramıyordu, kendisine inananları başka necaşiye havale ediyordu, ebuzerin dayak yemesine ses çıkaramıyordu, yine medinede hiç de sevmediği yahudilerle bir arada yaşama anlaşması yapıyordu, onların faizlerine göz yumuyordu, mekkenin zalimleriyle hudeybiye anlaşmasını yapıyor mekkelilerin zulüm altında yaşamalarına adeta onay veriyordu, bunu gören ashabının derin muhalefetine rağmen o anlaşmayı imzaladı. şimdi o peygamber diye olaya kutsal bir boyut katıp savunmaya geçmeyin, ikili de oynamayın, olayın derin sosyo psikal stratejik durumunu görüp algılamaya çalışırsanız bu gün muktedir dediğinizin hala ne kadar muktedir olduğunu görmeye çalışın.

  26. Avatar
    kemal sayar
    3 Temmuz 2013 at 08:09

    Artık sitenin adını değiştirseniz İhsan hocam.Adil sıfatı yakışmıyor artık size ve bu siteye.

  27. Avatar
    hocam şimdi karıştırılan bir şey var mazlumun yanı
    3 Temmuz 2013 at 08:44

    hocam şimdi karıştırılan bir şey var mazlumun yanında yer almak diyorsunuz ben geziye gittim oradaki arkadaşlarla görüştüm ama ne hikmetse başörtüsü mağdurları gibi bir mağduriyet göremedim bence iktidarın müslümanların elinde olmasından dolayı rahatsız olan kendini halk diye tanımlayan bir grup hiç bir şeyden haberi olmayan genç kuşağın özgürlükler elimizden gidiyor deyip ayaklanmasından başka bir şey değil mesele gezi parkı değil arkadaş sen hala anlamadın mı? mesele mağduriyet değil hocam siz hala anlamadınız mı bence anladınız ama sizin muhalif kimliğiniz buna müsaade etmiyor. ülke 2 milyar dolar kaybetmiş faiz haramdır diyorsunuz faiz lobisi kazanmış bunu masum bir halk hareketi olarak görüyorsunuz tablonun büyük kısmını maalesef kaçırıyorsunuz…

  28. Avatar
    ayhan
    3 Temmuz 2013 at 09:56

    ben tümyazılarınızı okurdum. ben iktidar ın hatta tüm iktidarların tağut tan dönmedikleri sürece karşısında olan biriyim. ama sizin bu yaptıklarınızı hiç bir ölçüye koyamıyorum. islam olan birinin metodu açıktır. islami şahsiyet bellidir. fasık ve fitneciler koministler ateistler le aynı safta olmaz

  29. Avatar
    yorumlarım kayıt altına alınıp duruyor.
    3 Temmuz 2013 at 09:56

    inşallah yanlıştan döner tevbe edersiniz de islami şahsiyet olarak tanırız sizi

  30. Avatar
    tevhid adalet özgürlük
    3 Temmuz 2013 at 11:42

    dünkü yorumumu yayınlamamışsınız.demekki sadece tayyib diktatör ve baskıcı değilmiş………

  31. Avatar
    YUSUF
    4 Temmuz 2013 at 06:59

    SEÇİMLE YÖNETİLEN ÜLKELER, HAKSIZLIKLARA KARŞI SEÇİM YÖNTEMİYLE HAREKET ETMEK ZORUNDADIR.
    ( Sonumuz Halkın %51 çoğunluğuyla seçildiği, Mursi’nin darbeyle devrilmesi gibi olmasın)
    HERKEZ SEÇİMİ BEKLESİ YETERLİ….
    Hata ile yaptığınız bir işte size hiçbir günah yoktur. Fakat kasten yaptığınız şeylerde size günah vardır. Allah çok bağışlayandır, çok merhamet edendir. Ahzab/5

    Ey iman edenler! Allah’a itaat edin. Peygamber’e itaat edin ve sizden olan ulu’l-emre (idarecilere) de. Herhangi bir hususta anlaşmazlığa düştüğünüz takdirde, Allah’a ve ahiret gününe gerçekten inanıyorsanız, onu Allah ve Resûlüne arz edin. Bu, daha iyidir, sonuç bakımından da daha güzeldir. 4 / NİSÂ – 59
    Allah\’a ve Resûlüne savaş açanların ve yeryüzünde bozgunculuk çıkarmaya çalışanların cezası; ancak öldürülmeleri, yahut asılmaları veya ellerinin ve ayaklarının çaprazlama kesilmesi, yahut o yerden sürülmeleridir. Bu cezalar onlar için dünyadaki bir rezilliktir. Ahirette de onlara büyük bir azap vardır. Maide (33)

    Kısacası, müslümanlar arasından seçim yöntemiyle kendilerine yetki verilen herkese itaat edilmelidir. Onlar, a) Müslümanlardan oldukları, b) Allah\’a ve Resulüne itaat ettikleri sürece, müslümanların onlara karşı gelip toplum hayatındaki barışı bozmaları doğru değildir. Emirlere mutlak itaat yoktur; onlara itaat ancak birtakım şartlar dâhilinde olur.
    1-Emrettiği şey günah olmadığı sürece, bir müslümanın kendilerine yetki verilen yöneticilerin emirlerine, hoşlansın veya hoşlanmasın, itaat etmesi gerekir. Eğer emir ona günah olan bir şeyi yapmasını emrederse, o yöneticiyi dinlememeli ve emirlerine de itaat etmemelidir. (Buhari Ahkâm, 4; Müslim, 39–40).
    2-İslam temellerinden herhangi bir şeyi değiştirmedikleri müddetçe ve buna insanlar zorlamadıkça devlet adamlarına karşı isyan caiz değildir.
    Allah’a ve peygambere isyan, millete ihanet etmediği müddetçe kim olursa olsun yöneticiye itaat gerekir.
    İnkârcıya, bozguncuya, fesatçıya itaat olmaz.
    Bir gün adamın biri devlet başkanı Ömer’in huzuruna çıkar ve karşısında yerlere kadar eğilir. Adamın bu halini beğenmeyen Hz. Ömer:
    -“ Sen Müslüman değil misin? Diye sorar. Adam:
    -“Elhamdülillah Müslüman’ım” diye cevap verince, Hz. Ömer:
    -“Öyle ise başını kaldır, dik tut. İslam azizdir. Müslüman bir kimse böyle bir zilleti kabul etmez.” Buyurur.

    Diyelim ki, haksızlıkların, zulümlerin insanı alabildiğine ezdiği bir dönemde yaşıyoruz. Zayıf, düşkün eziliyor. İşçi, memur karın doyurabilmek için çırpınıyor. Bir lokma ekmek için alçalanlar, çalanlar oluyor. Çoğu zaman haklı hakkını alamıyor. Haksız cezalandırılmıyor. Adil bir uygulama ile yetkililer zayıfı, haklıyı koruyup kollamıyor. Haklının yanında olmuyor.
    Böyle bir ortamda sessiz kalınır mı? Bana ne? Bana dokunmayan yılan bin yıl yaşasın denir mi?
    Tabiî ki hayır
    İnancımıza göre bir yöneticinin yaptığı iş elbette tenkit edilecek, doğrusu söylenecek, hatanın düzeltilmesi istenecektir. Tenkit bırakılıp sadece sızlama ile yetinilmeyecektir. Ama bir üslubu bir yolu olmalı bunları iyi bilmeli buna göre hareket etmeli.Hak ararken haksız duruma düşmeme ye dikkat etmeliyiz.
    Peygamberimiz: “Haksızlık karşısında susan dilsiz şeytandır.”buyurmuştur.
    “İster zalim olsun, ister mazlum olsun kardeşlerine yardım edin” buyurur. Bunun üzerine bir adam:
    -“ Ey Allah’ın elçisi! Mazlum ise ona yardım edelim, eğer zalim ise ona nasıl yardım edelim?” deyince peygamber (a.s):
    -“ Onu zulmünden men ederek” cevabını verir.
    “Cihadın efdali, zalim emir ve hükümdarın önünde hakkı söylemektir. “Allah’a cihadın en sevimlisi, zalim hükümdara söylenen hak sözdür.”
    Allah ADALETi emreder.. (Nahl-90)
    Onların iş ve yönetimleri aralarında ŞURA iledir.. (Şura-38)
    İş ve yönetim konusunda da onlarla ŞURA’ya git.. (Aliimran-159-Hitap peygamberimizedir. )
    Şura, adalet, emanetin ehline verilmesi ve seçtiğimiz yöneticilere-kanunlara itaat etmektir.
    Demokratik hukuk devletleri, Kur’an’ın bildirdiği temel hükümlere uygun yönetimlerdir. Demokrasi: Şura ilkesine ve emanetin ehline verilmesi hükmüne uygundur.
    Hukuk devleti ilkesi: Adaletle hükmetme emrine uygundur.
    Demokrasilerde insanlar yöneticilerini kendi aralarından seçimle belirler.
    Seçim sonuçlarına göre milletin seçtiği temsilcilerinden oluşan meclisler,
    en geniş katılımla oluşan şuralardır..
    Demokratik yönetimler İslam dini gibi insan odaklıdır. Sosyallik ilkesi insan refahını amaçlar..
    Demokratik yönetimlerde Ehil olmayan kişilerin seçilip, yönetime gelme olasılığı zayıftır. Seçilmişlerse de sistem içinde değiştirilmeleri ve yerlerine ehil olanların seçilmesi mümkündür..
    HOCAM ŞU DEVRİMCİ RUHUNU BİRAZ FİRENLE ARTIK….

  32. Avatar
    İhsan Hocam,
    4 Temmuz 2013 at 13:26

    Sizi takip ederim, okurum ve sevip sayarım, gezi parkı olaylarından sonra da durum değişmedi, yine sevip sayıyorum, yine okuyacağım. Gezi parkı ile ilgili olarak önce sizi eleştirenlere bir sözüm olacak sonra da size;
    1-Eleştirenlere; Allah aşkına kim demiş ateistle, dinsizle, komünistle, eşcinselle beraber hareket edilemez diye…İslamla alakası olmayan bu ötekileştirme hareketlerinden vaz geçin artık… İslamı hiristiyanlık ve yahudiliğe benzeten emevi islamından kurtulun yeter!..
    2-Hocam şimdi size sözlerim; Evet yukarda saydığım guruplarla hareket edilir ama zalimliği, faşistliği tescilli olan kemalist ulusalcılarla hareket edilmez. \”Onlarla değildik kendi kendilerine takıldılar\” diyebilirsiniz ama sizin islam yorumunuzla değişebilecek kitleler öyle görmüyor. Muhafazakar halkı değiştirecek bir aydınsınız ama bu şansı kaybettiniz,kaybettik… bunda size çamur atanların emeği olduğu kadar sizin de emeğiniz var.Önce çok yakınınızdaki ulusalcıdan kurtulun, fark edemiyorsunuz sizi bitiriyorlar.Sizin insanlık adına bir şeyler yapmanız için onlara, tv proramlarına ihtiyacınız yok. muhalif olmalıyız ama duruşumuz da, söylemlerimiz de kemalistlerden ayrılmalı… Güzel şey yapmaya çalıştınız ama kemalin askerlerinin gölgesinde eridiniz. \”abdestli diktatörlere\” lanet okumak yetmez \”abdestsiz dikdatörlere de\” okunmalı aynı cümlede.. Hocam Allah sizi islamcıların ve şu anda alkışlayan sinsi aşağılık ulusalcıların şerrinden korusun

  33. Avatar
    adapazarlı emrah
    4 Temmuz 2013 at 19:13

    Ülkemizde ki temel sorunların sebebi olan paradigma şu an az da olsa 10 yıldır iktidar alanı dışına itilmiş durumda. Bu itilme sandıktan çıktı. Tencere tavayla istemeyüzlükle iktidar el değiştirmedi. Yada iktidar Sn. RTE ye babasından kan yoluyla mirasta geçmedi. Bu durumu hazmedemeyenler iktidarın mini hataları üzerinden gezi parkında maksimum darbe girişiminde bulunmaya çalıştılar. Bunada halk hareketi dediler. Sn. Eliaçık haklı eleştirileriniz ne yazık ki tüm sorunlarımızın sebebi olan paradigma sahiplerince kendi yelkenlerine rüzgar yapıldı. Mesela geçen sene lüks oteller önünde yaptığınız iftarlar oldukça önemliydi. Verdiğiniz mesaj eşsizdi. Siz ve arkadaşlarınız o günden bugüne zengin iftarlarında vekillerin görünmesini engellediniz. Eğer bu pratiği tüm ülkede yaymayla ilgili bir hedef belirleseydiniz eminimki başarılı olurdunuz. Bir ayette Allahın boyasından bahsedilir. Mesela düzenlediğiniz iftarlardaki renk bence ayetteki renkti. Sizin iftarlarınıza ateistler, sosyalistler vb. katıldı. O sofrada ben asıl resmi gördüm. Ancak gezi parkında Allahın bahsettiği o renk yoktu. Siz orada gene ateist ve sosyalistlerle bir araya geldiniz işte bu rahatsız edici gönül kırıcı oldu. Mevzu sizin ulusalcılarla, sosyalist vb. diğer gruplarla hangi renge boyanmış bir ortamda bir araya geldiğiniz. Hazır ramazan geldi. Kapitalistlerin suratına tokat gibi patlayan iftarlarınızı Ülke geneline yaymak için çabalayın. Böylece Allahın rengine boyanmış sofralarınızda her telden insanla oturur yemek yer tartışırız. Ama bizleri lütfen gezi parkında yer almadığımız için hakir görmeyin. Saygılarımla

  34. Avatar
    DİLAVER SARIŞIK
    5 Temmuz 2013 at 15:32

    1 – Bildiğim kadarıyla siz cuma namazı kılmıyorsunuz Taksim\’de neden kıldınız? 2-Kandil diye bir şey olmadığını sizden öğrendik ama siz herkesi Gezi Parkına kandil kutlamaya davet ettiniz.Bizler oy vererek getirdiklerimizin oy kaybederek gitmesini isteriz darbeyle değil 4-Siz hangi mazlumdan yanasınız.Beytülmalı yakıp yıkan,esnafı kan ağlatan dhkp-c militanları mı mazlum?

  35. Avatar
    Şeref Vardi
    6 Temmuz 2013 at 16:04

    Sayın Hocam elinize sağlık. Bu konu ile ilgisi yok ama merak ediyorum. Allah v3 resulunun \”eşcinselliğe\” bakışı ve sizin görüşlerinizi kısaca paylaşırsanız sevinirim. Saygılar…

  36. Avatar
    ihsan abi lütfen oku!
    7 Temmuz 2013 at 23:24

    siz ne kadar orada olmanın gerekçelerini kendinize göre açıklasanız da. sizi aralarına kabul edenler sizi bu gerekçelerle aralarına kabul etmiş değiller. onların düşünceleri şu: \”bu cahil halk dinle kandırılıyor şu andaki iktidar da dinle kandırdı, o halde biz de dine karşı değilmiş gibi duralım\” (buna yüzde yüz inanabilirsiniz çünkü bu düşünceye onlarca kez şahit oldum onları yakından tanırım, arkanızdan neler konuştuklarını da biliyorum). bu düşünce doğrultusunda size sempatiyle bakıyor gibi yapıyorlar. sizin de bildiğiniz gibi ya da bildiğiniz halde inkar ettiğiniz gibi, bunların çoğu ateistler. gerçi ateist olmaları problem değil, problem din düşmanı oluşları. dertleri AKP ya da RTE değil. dediğim gibi siz kendinizi orada farklı niyetlerle konumlandırmış olabilirsiniz ama büyük resimde onların istediği pozisyonda duruyorsunuz. lütfen dikkat \”sen onlardan olmadıkça onlar senden asla razı olmayacaklar\”. Allah\’a emanet ol kendine dikkat et, seni kaybetmek istemem.(editöre not: bu yorumu yayınlamasanız bile en azından ihsan abiye okutun lütfen)

  37. Avatar
    grup yorumun mevlidi
    8 Temmuz 2013 at 21:21

    \”ihsan abi lütfen oku\” diyen arkadaş haklı. isterseniz google\’dan grup yorum mevlid yazın 2000\’li yıllarda Eyüp Sultanda mevlid okuttuklarını göreceksiniz. veya HKP\’nin unkapanındaki bürosunun penceresine astığı hadisi de görebilirsiniz. bunların herhangi bir ahlaki ilkeleri olmadığı için her yolu mübah sayarlar. ihsan bey ne kadar iyi niyetli olursa olsun yanındakiler güvenilir kişiler değiller, bunu aklında bulundurmalı ama bunu bilerek onlarla işbirliği yapıyorsa yolu açık olsun… İhsan bey inşaallah bir körleşme sürecinde değildir.

  38. Avatar
    yüzleşmek
    10 Temmuz 2013 at 08:23

    ihsan hoca kimler gelip geçti , köprünün altından çok sular aktı .Dünyayı biz kurtaracağız , yoksulu doğrultacağız , eşitleneceğiz diyenler nerde boş işlerin mühendisleri , ter kokan müritlerin ve sen ilerde pişman olmayın. Büyükleriniz , çevreniz falan hep sağı seçti , akp yi başa getirdi sonra mücadale edip güzel şeyler olması için ne oldu yani beraber mücadale ettiğimiz arkadaşlar bakan , ultra komprodor , zengin oldular sınıf atladılar . şimdi gitsen yanlarına varamazsın , yolda görse tanımaz demekki hayatın gerçekleri başkaymış bu tür hikayeleri , yaşantıları falan en güzel solcu yazarlar , çizerler yansıtmışlardır yapıtlarına . Yani sağı , solu farketmiyor mütahhit , bakan , tröst olunca herşey bitiyor . Söylesen hanı boyle olmayacaktık geçti ihsanım geçti o zaman öyleymiş , ihsan sen neden çıplak , ağzı kokan kaldın demekki şansın yok yada saflık , aşırı dünyaları ben kotarayım hülyaları . İhsan ve müritleri bırakın bizim cebimizdeki paraların sayısını , servet düşmanları sadece solcular değilmiş bu elbiseleri pasaklı , taşra dindarları daha bir cinsmiş , bunlarla aynı sınıftan olmak değil aynı yerde nefes almak günahtır

  39. Avatar
    Refik Ayata
    10 Temmuz 2013 at 11:42

    Bu duruşa sadece \”yanındayım/yanımdasın\” denir…

  40. Avatar
    kirlenmemiş yeni ..... ne
    10 Temmuz 2013 at 12:30

    Çapın ne hocam , musa , muhammed , isa yada budha , konfüçyüs gibi yeni bir din öneriyormusun yoksam eskisi gibi şikayet mahiyetinde lakırdılarmı yoksam yeni , kirlenmemiş , öz değerlermi hangisi hocam heryerin kirlenerek dejenere olduğu demde sizler ne öneriyorsunuz ? Hegelin felsefesini başüstüne çeviren marx yada niche gibi konun derinliğine vakıfmıyız ? Bütün dinlerde rütüeller var sen ne öneriyon farklı bişey varmı , farklı çeşmelerden ne kadar içtin ? Yeni , ayrık sözün varmı ? Zamane peygamberi olmaya adaysan senin talibinim yok sıradan karekterler piyasada çok acaba ne kadar ifade edebildim kendimi ? Umarım farklı yerlere çekilmez fakat bu kadar kirlenmede farklı tarikatların falan dünyasında sizlerin hakikatı haykırması elzemmmi yada ne denmeli ?

  41. Avatar
    abdullah biri
    11 Temmuz 2013 at 13:47

    yazık ettin hoca kendine, azıcık acabam vardı, müşrik ve kafirlerle kol kola girmenle onu da yıktın.. demekki çoğunluk haklıydı ve hata üzere birleşmezlerdi. bir kere daha gösterdin. ama senin ve tayfan için islamınız adına üzülüyorum. biliyorum ki \”kim bir kavme benzerse onlardandır\” ve \”kişi beraber olduklarıyladır\”. o yüzden savunman anlamsızdır…

  42. Avatar
    adım son
    11 Temmuz 2013 at 13:59

    ihsan hoca niyetini bilmem ama verdiğin görüntü, tam bir bel\’am görüntüsüdür. senin adına üzülüyorum. dal olduğun yetmiyor gibi bir de mudil oluyorsun. kim bir kavme benzerse onlardandır hadisi, tam da senin gibi kimseler içindir. sebeb-i vuruduna ve Müsned-i Ahmedten tam metnine bir bak. ayrıca kişi beraber olduklarıyladır, niyetini ise sadece O bilir. derdini ona anlatırsın, ama müslüman görüntüsü vermiyorsun. haberin ola…

  43. Avatar
    Adem...
    14 Temmuz 2013 at 19:11

    Yaşayan Kur\’anınla yaşamaya çalıştım… Bazen ikna olmadım ama seni sevmiştim…. Şimdiki zamana ve gökyüzünden yere indirilmiş bir dinin sesi olacaktın… sana inanmıştım… Hurafeleri silecek, gerçekleri diriltecektin umutlanmıştım…. İktidarın değirmenine su taşıyan, halkın beynini uyuşturan afyoncu dinin kara yüzünü deşifre edecektin…. Din din olacaktı…. Ama sen ne yaptın… Ne yaptın sen…. Son umut kırıntılarıyla bu yazını da okudum… Tüm gönlümle ikna olmak, sırrına eremediğim bir hikmet bulmak için çırpındım… Sonuçta sendin… Ama inanmadım… Erdoğan\’ı sevme ve ona güvenme… Olabilir… Ama gezi zihniyetinin bu ülke insanı için Erdoğan\’dan daha hayırlı olduğuna inanacak kadar saf olmadım daha… Seni sevmiştim… Sana inanmıştım… Şimdi seviyor muyum sevmiyor muyum hala bilmiyor ama çok iyi bildiğim bir şey var \”Maalesef artık sana inanmıyorum\”

  44. Avatar
    Hikaye
    18 Temmuz 2013 at 07:13

    İhsan Eliaçık hikaye anlatıyor. Kendi kurguluyor,kendi yazıyor ve kendi inanıyor. Başta söylediklerini ben de aynen tekrar ediyorum. İhsan Eliaçık, tüm müktesebatını zayi etmiştir. İhsan Eliaçık \”Allah\’a yemin ederim ki Tayyip Erdoğan\’a karşı içimde zerre kadar kişisel bir hırs yoktur, benim eleştirilerim onun yaptığı yanlışlaradır\” derse yazdıklarımı geri alacağım.

  45. Avatar
    Mahmud
    20 Temmuz 2013 at 23:01

    Niçin mi gezidesin Sırrı Süreyya nın yanın da olmak için hani kankan ya.
    İktidara islam üzeriden yüklendiğin için.Ateisti,kemalisti sağcısı,solcucu lezbiyeni…vb vardı birde ilahiyatçı olması gerekiyor du seni buldular kullandılar bi baktın ki meşhur olmuşun yurt,sözcü evrensel,artı1 vd boy boy resim ve yazılar popülüzm hastalığına yakalanma Allah afetsin.Allah soracak kimlerle yürüdün? el cevap ateist can,lümpen koray,marksit lale,lezbiyen çiğdem ,kapitalist boyner ve koç CNN,Dder spigel ve bilumum örgüt ve partiler.Müslüman biriş yaperken çevresindekilerin kim olduğuna baklmalı.
    Abdestli kapitalizmin karşısında duracağım derken abdestsizler le kanka olma.Onlar hem dünyanı hem ahiretini karartır.
    İktidarı sert eleştir ama isllam düşmanlarına şirin görünme

  46. Avatar
    Slm.Hiç olmadı İhsan AbiHer hangi yazını okudumsa
    28 Temmuz 2013 at 13:09

    Slm.Hiç olmadı İhsan Abi
    Her hangi yazını okudumsa etkilendim faydalandım ikna oldum ve sana dua ettim.\’\’Gezi savunması,neden ordaydım\’\’yazını okuynca:ne etkilendim,ne faydalandım ne de ikna oldum.
    Kanatimce minderin dışına çıktın.Haddimi aşmazsam,Asır suresininin\’\’Bir birlerine hakkı tavsiye edenler\’\’eyeti gergince size, Kur\’anın ve sözlüklerin başına geçip kalemi elinize almanızı tavsiye ediyorum.sizi kaybetmek istemiyorum.

  47. Avatar
    Ahmet Yılmaz
    1 Ağustos 2013 at 16:57

    Ne kadar da iyi niyetli bir yorum olmuş. Olaylara ezen ve ezilen perspektifiyle bakıldığında ne kadar da haklısın sevgili İhsan. Elinde gaz bombası ve tomadan atılan su ile müdahale eden polis, karşısında ise ağaçların kesilmesine karşı çıkan çapulcular. Resim bu mu yalnızca, yoksa başka niyetler, başka amaçlar mı var sevgili İhsan. Evet göstericilerin arasında iyi niyetli olarak katılanlar vardı. Hiçbir siyasi eğilimi olmadan birşeylere tepki gösteren insanlar vardı. Ama bu kalabalıkları provoke etmeye çalışan örgütleri görmezsek resmi tam çekmiş olamayız. Hükümetin icraatlarından bunalmış olan, içkisine, kumarına karışılmasını istemeyen, yeni bir takım sınıfların ortaya çıkmasını hazmedemeyen insanların tepkisi anlaşılabilir. Ama haklı bazı gerekçelerin arkasına sığınıılarak eylemler sonunda hükümetin devrilmesine kadar götürmek isteyen azınsanmayacak bir kitle olduğunu da kabul etmek gerekir. Yani sandıkta deviremeyeceklerini gördükleri iktidarı sokak eylemleriyle devirmeye kalkanların eylemiydi gösteriler. Ha diyebilirsiniz olsun devrimler sokakta gerçekleşir diyorsanız, bilmelisiniz ki millet yalnızca sokaktakilerden ibaret değildir. Sabırla ve kızgınlıkla evinde bekleyen kitlelerinde söyleyecekleri şeyler var. Hadi başbakanın söyledikleri yalan. Peki CNN kanalı kesintisiz 10 saat Türkiye\’deki olayları veriyor da Adeviye meydanındakilerin sesine sağır sultan oluyor. Bunda iyi niyet aranabilirmi. Haydi cami de içki içilmedi, peki ama ayakkabılığı bırakılan bira kutusu ne oluyor. O resmi çekenler mi koydular. Haydi başörtülü kadın olayı olmadı, peki İzmir\’de sabah namazında çıkan insanlara AKP\’nin köpekleri diye hakaret edenlere ne demeli.

  48. Avatar
    Bilal Karagöz
    19 Ağustos 2013 at 20:47

    İhsan abi sizi çok az tanımaktayım ama yazdıklarınızın samimiyetine inanıyorum.Çünkü sizler gerçek İslamı savunan müminlerden olarak bilitorum.Kimsenin anlatmaya cesaret edemediği Kapitalizme karşı duruşunuzu taktir ediyorum.Rabbim yolunuzu açık etsin sizinle tanışmayı çok isterim.Selam ve dua ile…

  49. Avatar
    Re Minör
    19 Ağustos 2013 at 21:59

    Savunmanızın tek kelimesini okumadım , okumayacağım da! Neyin korkusunu hissedip de kime savunma yapıyorsunuz? Siz Gezi\’ye kendinizin mi gittiğini zannediyorsunuz da neyin savunmasını yapıyorsunuz? Sizi Gezi\’ye gönderen vicdanınızın sesi değil miydi? Siz o vicdan sesini dinleyip de Gezi\’ye gitmediniz mi? Gitmeseydiniz de o zaman o vicdan sesinin Sahibine savunmanızı verirdiniz, değil mi? İslamiyet , her zaman zalim ile mazlumun arasındaki mücadelenin taraftarı olmuştur ve mazlumdan yanadır.İslamiyet Nar içinde YAR\’ı tesbih etmektir!O vicdan sesi, sizi Gezi\’ye göndermeseydi, O\’nun sağır ettiği İhsan\’a kim Gezi\’deki kedinin sesini duyurabilirdi? O\’nun kör ettiği İhsan\’a kim acısını yutup sokak kedisi için ağlayan kadını gördürebilirdi ki? Beyninde kopan fırtınaları merak etmiyor musun , kim kopardı o fırtınaları? Vicdanından değil korkuların , savunma yapıyorsan nefsinin korkularıdır seni korkutan! Seni Gezi\’ye gönderene şükür et , bırak korkularının savunmasını , hayatta her zaman mazlumun yanında olup gerçekleri savun!Takdir eden olmasa bile vicdanına hesap vermekten kurtulursun! Yargının tek sahibi O\’dur! Yar ve Yardımcımız olsun..

  50. Avatar
    haluk karahan
    4 Ekim 2013 at 21:22

    daha olayların ikinci günü eşimle ve kardeşimle (ikisi de örtülü) bulunduğumuz bir ortamda dışlandık, 4. gün bir arkadaşımın (başörtülü) arabası yumruklandı, iş arkadaşımın eşi bir mağazada ağır hakaretlere maruz kaldı. bunlar en yakınımdaki örnekler, duyduklarımızı yazmaya buradaki karakter sınırı yetmez. tabii size göre bu saldırılar yandaş oldukları için başlarına geldi. siz hala kabataş olayı üzerine , cami ve bayrak yakma olayı üzerine demogoji yapıyorsunuz.
    \”Gezi’dekilerin dine saygısı en azından dine ilgiye dönüştü.\” bu cümleniz koskaca bir hayal. keşke öyle olsa , benim çevremdeki gezicilerde niye bu ilgiyi göremiyoruz.
    gezi haklı bir itirazdı, birileri bu itirazı çok güzel kendi hanesine çevirdi, siz inanmamaya devam edin.

Yorum Bırak Cancel reply

İlgili Haberler

Cehenneme Dönüşen Şehirler Yazılar
Ocak 19, 2021

Cehenneme Dönüşen Şehirler

Sunuş Yerine: Korona Pandemisi ve Sosyalist Politika Yazılar
Ocak 18, 2021

Sunuş Yerine: Korona Pandemisi ve Sosyalist Politika

Kamu Yönetiminde Ölçü Yazılar
Ocak 11, 2021

Kamu Yönetiminde Ölçü

Zaman Akışı

Oca 24 14:35
Sağlık

Aşırı karbonhidrat tüketiminden kurtulmanın yolları

Oca 24 09:27
Fikir & Yazı

Olumsuz Düşünceleri Yenmek İçin Kanıtlanmış 8 Bilimsel Teknik

Oca 24 09:17
Politika

Torun: Devletin kasası boşalınca belediyelere göz diktiler

Oca 24 09:10
Türkiye

Gergerlioğlu: Cezaevlerinde 800’den fazla bebek ve çocuk var

Oca 24 09:06
Ekonomi

Elmayı eskiden 5 kilo, şimdi taneyle alıyorlar

Oca 24 08:52
Türkiye

Yargıtay: “Ailesine anlatmamış, 15 gün sonra şikayet etmiş, tecavüz yok, rıza var”

Oca 24 08:48
Türkiye

İGC: Yaktığı ışık söndürülemez

Oca 24 08:44
Türkiye

Uzaktan eğitimde fırsat eşitliği sağlandı mı?

Oca 24 08:34
Politika

”Biz millet ittifakının bir parçasıyız, AKP bizim çizgimize gelirse değerlendirilir”

Oca 24 08:27
Dünya

Güney Afrika aşıyı 2,5 kat daha pahalı alacak

Oca 24 08:18
Politika

Yolsuzluğu araştıran belediye başkanına, ya istifa et ya dosyayı kapat…

Oca 24 08:14
Fikir & Yazı

İlber Ortaylı Roma’nın diktatörünü anlattı

Oca 22 11:59
Kitap & Dergi

Doğan Satmış’tan yeni kitap: Türkiye’nin Tarihini Değiştiren 110 Kadın

Oca 22 09:01
Dünya

Araştırma: İnsanların beyinleri çoğunlukla ‘çift cinsiyetli’

Oca 22 08:48
Türkiye

Gündem çok ağır

Oca 22 08:39
Türkiye

Tarım Bakanlığı’ndan İBB’nin mobil büfelerle ekmek satışına ilişkin açıklama

Oca 22 08:32
Sağlık

Aşı zengine umut oldu

Oca 22 08:20
Gündem

İğne yapmayı bilenler ve emekli doktorlar göreve çağrılıyor: Dakikada bir kişi ölüyor

Oca 22 08:19
Politika

‘Devletin çivisi çıktı’ demektir

Oca 22 08:16
Politika

En çok zarar eden şirketler AKP’lilere kazanç kapısı

Oca 22 08:13
Türkiye

‘Asrın projesi’ne 1 milyar TL daha

Oca 22 08:11
Dünya

Biden’ın temsil ettiği düzenle hesaplaşma çağrısı: Çare kişide değil halkta

Oca 22 08:09
Türkiye

MEB’den ‘özel’ ayrımcılık

Oca 22 08:06
Türkiye

Söz, yetki, karar üniversiteye

Oca 22 08:04
Kadın

Özsavunmada bulunarak hayatta kalan Nimet Akgün Sincan Cezaevi’ne gönderildi

Oca 21 12:14
Bilim & Teknoloji

NASA, Türkiye’ye kuraklık uyarısı yaptı: Mahsul üretimi tehlikeye girebilir!

Oca 21 11:56
Türkiye

AYM’den Berberoğlu hakkında yeniden ihlal kararı

Oca 21 10:28
Fikir & Yazı

‘Grev kararı alınca çocukları anneme gönderdim’

Oca 21 09:52
Sağlık

Uzmanlar: Nar suyu kanser riskini azaltıyor, ömrü uzatıyor

Oca 21 09:40
Yaşam

Taciz, tecavüz ve ensest çok siyasi çok iktidar…

  • Fikir & Yazı
  • Eylem & Etkinlik
  • Fotoğraf & Karikatür
  • Kitap & Dergi
  • Belgesel & Film
  • Müzik & Video
  • Yukarı Dön