• Anasayfa
  • Gündem
    • Politika
    • Yaşam
    • Türkiye
    • Dünya
  • Emek
  • Kadın
  • Ekonomi
  • Eğitim
  • Ekoloji
  • Sağlık
  • Bilim & Teknoloji
  • Yazarlar
  • Arka Sayfa
    • Fikir & Yazı
    • Belgesel & Film
    • Eylem & Etkinlik
    • Fotoğraf & Karikatür
    • Kitap & Dergi
    • Müzik & Video
Adil Medya
  • Kasım 12, 2025
  • Yayın İlkeleri
  • Hakkımızda
  • Künye
  • İletişim
  • Güncel
  • Sağlık
  • Sağlık
Adil Medya
  • Anasayfa
  • Gündem
    • Politika
      Asgari yaşamlar

      Asgari yaşamlar

      Külliyelog

      Külliyelog

      Bağlı ama şartlı

      Bağlı ama şartlı

      New York Times başyazısında sormuş: Demokrasimiz elden gidiyor mu?

      New York Times başyazısında sormuş: Demokrasimiz elden gidiyor mu?

    • Yaşam
      Kış aylarında görülen deri hastalıklarına dikkat!

      Kış aylarında görülen deri hastalıklarına dikkat!

      Yurt(suzluk), beton ve elektrik: Modernliğin ruhsuz aydınlığı

      Yurt(suzluk), beton ve elektrik: Modernliğin ruhsuz aydınlığı

      Yapay Zekâ Kansere Çare Olabilir Mi? 2025 İtibarıyla Umut Veren Gelişmelerin Soğukkanlı Analizi

      Yapay Zekâ Kansere Çare Olabilir Mi? 2025 İtibarıyla Umut Veren Gelişmelerin Soğukkanlı Analizi

      İstanbul İl Sağlık Müdürlüğü

      İstanbul İl Sağlık Müdürlüğü

    • Türkiye
      2026’da asgari ücret ne kadar olacak?

      2026’da asgari ücret ne kadar olacak?

      Eğitimsiz okullar bakanlığı

      Eğitimsiz okullar bakanlığı

      Yurt(suzluk), beton ve elektrik: Modernliğin ruhsuz aydınlığı

      Yurt(suzluk), beton ve elektrik: Modernliğin ruhsuz aydınlığı

      650 TL’lik yevmiyeyle yaşamadan öldüler

      650 TL’lik yevmiyeyle yaşamadan öldüler

    • Dünya
      ABD'de hükümetin yeniden açılacağı beklentisi piyasalarda risk iştahını artırdı

      ABD'de hükümetin yeniden açılacağı beklentisi piyasalarda risk iştahını artırdı

      New York halkı Trump ve Trumpçıların burnunu fena halde sürttü!

      New York halkı Trump ve Trumpçıların burnunu fena halde sürttü!

      Akdeniz’den Hazar’a hizalananlar ve Colani’nin Beyaz Saray günü

      Akdeniz’den Hazar’a hizalananlar ve Colani’nin Beyaz Saray günü

      New York Times başyazısında sormuş: Demokrasimiz elden gidiyor mu?

      New York Times başyazısında sormuş: Demokrasimiz elden gidiyor mu?

  • Emek
  • Kadın
  • Ekonomi
  • Eğitim
  • Ekoloji
  • Sağlık
  • Bilim & Teknoloji
  • Yazarlar
  • Arka Sayfa
    • Fikir & Yazı
      Çalışma Bakanlığının bütçesi komisyonda: Çocuk işçilikle mücadele değil, patronlara teşvik arttı

      Çalışma Bakanlığının bütçesi komisyonda: Çocuk işçilikle mücadele değil, patronlara teşvik arttı

      Haçlı Seferleri ve Cihat Gerçekten Din için mi yapıldı yoksa bir Sınıf/Zümre Mücadeleleri miydi?

      Haçlı Seferleri ve Cihat Gerçekten Din için mi yapıldı yoksa bir Sınıf/Zümre Mücadeleleri miydi?

      Atatürk’ün vefatının 87. yılında devlet erkânı Anıtkabir’deydi: Erdoğan, "Türkiye Cumhuriyeti'ne tutkuyla sahip çıkıyoruz" dedi, binler akın etti

      Atatürk’ün vefatının 87. yılında devlet erkânı Anıtkabir’deydi: Erdoğan, "Türkiye Cumhuriyeti'ne tutkuyla sahip çıkıyoruz" dedi, binler akın etti

      Yurt(suzluk), beton ve elektrik: Modernliğin ruhsuz aydınlığı

      Yurt(suzluk), beton ve elektrik: Modernliğin ruhsuz aydınlığı

    • Belgesel & Film
      Kapitalizmin Yeni Silahı: Prekaryaya Dönüştürülen Göçmen Emeği

      Kapitalizmin Yeni Silahı: Prekaryaya Dönüştürülen Göçmen Emeği

      Toplumsal gerçekçi romanın usta kalemi Orhan Kemal

      Toplumsal gerçekçi romanın usta kalemi Orhan Kemal

      ''Gelincik'' Elini kirletmekten çekinmeyen bir polisin hikâyesi

      ''Gelincik'' Elini kirletmekten çekinmeyen bir polisin hikâyesi

      “Leyla ile Mecnun” ekranlara geri dönüyor

      “Leyla ile Mecnun” ekranlara geri dönüyor

    • Eylem & Etkinlik
      Üçüncü Dünya Savaşı

      Üçüncü Dünya Savaşı

      Deniz Gezmiş - Metin Yüksel Birlikte Anılıyor

      Deniz Gezmiş - Metin Yüksel Birlikte Anılıyor

      Bizi uyutamazsınız; bu zulüm ne unutulur ne de affedilir!

      Bizi uyutamazsınız; bu zulüm ne unutulur ne de affedilir!

      Anayasal Düzen ve Adalet Devleti paneli

      Anayasal Düzen ve Adalet Devleti paneli

    • Fotoğraf & Karikatür
      TESK Genel Başkanı: Okul alışverişleri için en az 10-12 bin lira gerekiyor

      TESK Genel Başkanı: Okul alışverişleri için en az 10-12 bin lira gerekiyor

      Metafor

      Metafor

      Günün karikatürü

      Günün karikatürü

      LeMan'dan İsrail kapağı: Hangi hayvan hastaneleri vurur ki?

      LeMan'dan İsrail kapağı: Hangi hayvan hastaneleri vurur ki?

    • Kitap & Dergi
      Kadire Bozkurt: Ben yazarken okur henüz yoktur

      Kadire Bozkurt: Ben yazarken okur henüz yoktur

      Fuat Sürmeli'nin Yeni Kitabı Raflarda: “GÖLGEDEKİ GERÇEK”

      Fuat Sürmeli'nin Yeni Kitabı Raflarda: “GÖLGEDEKİ GERÇEK”

      Kitap toplama düşkünlüğü

      Kitap toplama düşkünlüğü

      Kitapların yalnızlığı

      Kitapların yalnızlığı

    • Müzik & Video
      4 gün sürecek 'Kuzey Fest'in programı belli oldu

      4 gün sürecek 'Kuzey Fest'in programı belli oldu

      Efendiler Bunun Neresi Yalan

      Efendiler Bunun Neresi Yalan

      Gökberk Uğurlu: “Düne takılı kalmak, önümüzü görmemizi engelliyor.”

      Gökberk Uğurlu: “Düne takılı kalmak, önümüzü görmemizi engelliyor.”

      Grup Yorum üyeleri için dayanışma konseri

      Grup Yorum üyeleri için dayanışma konseri

Kur´an’daki İslam ve Abdestli Kapitalizm

Ekim 23, 2010 17 comments

Facebook Twitter Google+ LinkedIn Pinterest


Allah, rızıkta kiminizi kiminize üstün kılmıştır.


Fazla verilenler, neden rızıklarını ellerinin altındakilere aktarıp da hepsi onda eşit hale gelmiyor?


Allah’ın nimetini mi inkâr ediyor bunlar? (Nahl Suresi 71. ayet)


 


Günümüzde İslam adı altında yaşananlar ile binlerce yıl önce vahyedilen dinin önerdiği yaşam standartları arasındaki dev uçurum gittikçe büyümektedir.


 


“Türkiye dindarlaşıyor” diye bir ifade işittiğimiz şu günlerde, şunu yürekten söylemek gerekir ki; Türkiye dindarlaşıyor, ancak bu din İslam değil…


 


Dindarlık, kafanızı umarsızca sağa sola çevirmek demek değildir! Dindarlık o dur ki; Allah’a, muhakeme gününe, meleklere, vahye, peygamberlere inanır; malını akrabaya, yetimlere, yolda kalmışlara ve boyunduruk altındakilere tereddütsüz dağıtır, Salât’ı ikame eder, zekâtı verir. Böyleleri sözlerini tutan kimselerdir. Bereket ve bolluk vaktinde mal dağıtarak sözlerini tuttukları gibi,  zorluk, sıkıntı ve darlık zamanlarında da kararlılık sergilerler. İşte bunlardır özü ve sözü bir olanlar/münafık olmayanlar. İşte bunlardır ‘’takva’’ sahipleri. (Bakara Suresi 177. ayet)


 


Yeryüzünün bahçe sahipleri (bkz. Kalem suresi 10-25. ayetler) tarafından boyunduruk altına alınanların, yani kredi kartı mağdurlarının, çalıştığı halde evine ekmek götüremeyenlerin, işçilerin, memurların, ezilenlerin, fakirlerin, miskinlerinin çoğunluk olduğu beldelerde İslam’dan bahsetmek imkânsızdır.


 


Orada olsa olsa ‘’abdestli kapitalizm’’ vardır. Yani kenz dinciliği/yeşil sermaye söz konusudur. Ve bu güruhun işi, Kur’an’ın bu gerçeklerinin üzerini örtmektir…


 


Çünkü kim hangi saçmalıklara dayanarak ne derse desin; Kuran’ın temel mesajı “mülkiyet ve paylaşım” üzerinedir…


 


Bu gerçeğin üzerini örtmek sureti ile üretilen “afyon din”, yani gerçek dinin karşısında konumlandırılan ‘’din’’, bugün gerçek din muamelesi görmektedir…


 


Hiç düşünülmeyen bazı gerçeklerden bahsetmenin zamanı geldi artık…


 


Din kelimesinin önemli bir anlamı da mülkiyettir.


 


De ki: “Siz Allah’a dininizi mi öğretiyorsunuz? Oysa Allah, gökte ne var, yerde ne var hepsini bilir. Allah her şeyi çok iyi bilmektedir.” (Hucurat Suresi 16. Ayet)


 


Kur’an’a göre dinin sahibi Allah’tır. Dolayısıyla mülkiyetin sahibi Allah olmak durumundadır…


 


Yani, Kur’an verilerine göre, özel mülkiyet söz konusu değildir. Özel mülkiyeti meşru kılan sistemler ile işbirliği, ittifak ve benzeri hiçbir birliktelik mümkün değildir.


 


Hatta daha ciddi bir yaklaşım sergilemek gerekir ise; mülkiyet ve saltanatta üstünlük belirtmek ve bunu özelleştirmek; Kur’an verilerine göre ‘’şirktir’’…


 


Artık bunu kırmızı çizgiler ile belirtmenin vakti geldi…


 


Diyorlar ki; Efendim, bakın Allah rızkı türlü türlü veriyor! Dolayısıyla bu tasarruf hakkı insanlara aittir ve zekâtı verilmiş her mal helaldir…


 


Zekâtı nedir?


 


1/40 oranında zekâtı verilen mal Tahir/temizdir.


 


Hadi ordan!


 


De ki: “Rabbim, kullarından dilediğine rızkı bolca, genişçe verir, dilediğine de kısarak verir. Bir şey ederseniz O, onun yerine başka bir şey lutfeder. Rızık verenlerin en hayırlısıdır O.” (Sebe Suresi 39. Ayet)


 


Evet, Allah rızkı çeşitli kademelerde taksim ettiğini bildiren ayetler vahyetmiş; ancak bu malın kullanımı noktasındaki iradeyi insana teslim etmemiştir.


 


Yani “Ben malı istediğim ölçüde veririm, ama sen istediğin ölçüde elinde tutamazsın’’ demektedir.


 


Allah, rızıkta kiminizi kiminize üstün kılmıştır. Fazla verilenler, neden rızıklarını ellerinin altındakilere aktarıp da hepsi onda eşit hale gelmiyor? Allah’ın nimetini mi inkâr ediyor bunlar? (Nahl Suresi 71. ayet)


 


Görüldüğü gibi, rızk farklı ölçülerde verilse de, istenen ‘’rızkta eşitlenmektir.’’ Yani insanlığın temel imtihanı “ibadetleri değil”, rızkta eşitlenme adına attığı adımlardır!


 


Ve çok sık bahsettiğimiz “infak” ta aynı biçimde tanımlanır;


 


…Ve sana neyi infak edeceklerini de soruyorlar. De ki: “Helal kazancınızın size ve bakmakla yükümlü olduklarınıza yeterli olanından artanının tamamını verin.” İşte Allah, ayetleri size böyle açıklar ki, derin derin düşünebilesiniz. (Bakara Suresi 219. Ayet)


 


Yani, kenz etmeyin, elinizde tutmayın böyle yaparak kendinize zarar vermeyin!


 


Kimileri şu ifadeyi farklı algılar; böyle yapmayarak kendinize zarar vermeyin. Allah insanlığı cehennem ile tehdit ediyor derler.


 


Hayır! Eğer infak yapmazsanız; siz muhtaç olduğunuzda size de kimse yardım etmeyecektir. Yani siz infak etmedikçe, kendinize zarar vermiş olacaksınız…


 


“Allah’ın berisinden; bir takım putlara tapıyorsunuz, yalan/iftira üretiyorsunuz. Sizin Allah dışında kulluk/kölelik ettikleriniz size hiçbir rızık veremezler. Rızkı Allah katında arayın; O’na kulluk edin, O’na şükredin. O’na döndürüleceksiniz.” (Ankebut Suresi 17. Ayet)


 


Dikkatli incelersek, putlar ve rızk arasında kurulan ilişki önem arz etmektedir. Putperestlik, Allah’ı sosyo-ekonomik anlamda devre dışı bırakmak suretiyle Kapitalizmin hegemonyaya dönüştüğü beldelerde İslamcılık taslayanların dinidir.


 


Hatta bir dinden öte; “mesleğidir”.


 


Ve Allah, putların; yani dindar görünümlü kapitalistlerin; rızk verici olmadığını, cimri olduğunu, sürekli olarak kâinatın dengesine zarar verdiğini söylüyor…


 


Geceyle gündüzün birbiri ardınca gelişinde, Allah’ın gökten bir rızık indirip de onunla yerküreyi ölümünden sonra hayata kavuşturmasında, rüzgârların her bir yana sevk edilişinde de aklını çalıştıran bir topluluk için izler, işaretler vardır. (Casiye Suresi 5. Ayet)


 


Ayette ifade edildiği gibi, rızk “doğal bir dönüşümün ürünüdür.” Dikkatle baktığımızda, bu örnek ile bize verilen bilgi; rızkın “dolanıma” ait olduğu noktasındadır.


 


Ticaret kelimesinin manası gibi, rızk, emek merkezli bir dolanımın genel sevabı/sonucudur…


 


Peki, ne oldu da bu din bu hale geldi?


 


Bütün kavramların içi boşaltılmıştır. Mesela “şeytan” kelimesinin anlamı “uzaklaşan” demektir. Yani Allah’tan, dolayısıyla “halktan” uzaklaşan herkes şeytandır. Sevap, emeğin karşılığı demektir. Selam vermek, selam verilenin esenliği için aktif mücadele etmek demektir. Ve tarafıma çok sorulan temel kavramlardan biri olan salât, ateşten korunmak için uylukların hareket etmesi demektir…


 


Bunlar, kavramların anlamlarıdır.


 


Makaleyi tamamlarken, daha evvel izah ettiğim, ancak sürekli olarak tarafıma soru olarak yöneltilen bir kavramı açarak bitireyim;


 


Salât namaz mıdır?


 


Efendim, Kur’an’da muhtelif ayetlerde kullanılan “salât” kelimesi, her ne kadar “namaz” olarak çevrilse de, namaz demek değildir. Salât, ateşten korunmak için uylukların hareket etmesi manasına gelmektedir. Ve Bakara Suresinde “İbrahim makamından bir salât yeri edinin” biçiminde bir ifadeyle, Salât ve Nemrut ateşinden korunan İbrahim resul arasında analoji kurulmuş, bu yolla salâtın eylemsel yönü tarif edilmiştir.


 


Salât, mülk ve saltanatta şirksizleşme, Allah adına konuşmak suretiyle “Emperyalizmle işbirliği içinde olanlara” karşı mücadele halinde olma ve gerçekleri ayağa kaldırmadır. Dikkat edilirse hedef, yani kıble, herkesin eşit olduğu “Kâbe”dir…


 


Namaz ise, bu eylemin kimin adına yapıldığının ilanıdır.


 


Bu husustaki en kilit ayet; Ankebut suresi 45. ayettir;


 


Kitap’tan sana vahyedileni oku! Salâtı da ayağa kaldır! Çünkü salât, çirkinliklerden ve kötülüklerden alıkoyar. Elbette ki Allah’ın zikri/Kur’an’ı daha büyüktür! Allah, neler yaptığınızı biliyor.


 


Bu ayette Salât kelimesi yerine “namaz” kelimesi konulmaktadır. Ancak ayette kullanılan ifade ve kelimenin yapısı gereği; “Salât sadece seni alıkoyar” gibi bir mana çıkmaz. Salât, tüm insanlığı alıkoyar gibi bir anlam ihtiva etmektedir…


 


Bu hali ile salât, toplumsal etkileri olan bir eylem konumundadır…


 


Umarım bu konuları, yakın zamanda okurları ile buluşacak olan kitabımızda daha net tespit edebileceksiniz…


 


Yürekten selamlar…

17 Comments

  1. Zihniyet Devrimi
    23 Ekim 2010 at 20:13

    Kaleminize sağlık!
    Çok güzel özetlemişsiniz.

  2. ethem POLAT
    23 Ekim 2010 at 20:45

    Bu hakikatleri bizimle paylaştığınız için çok teşekkür ederim,sizin ışık işçilerinden olduğunuzu düşünüyorum,ve kalbimin gerçek heyecanı ile sizlere selam’ımı sunuyorum,

  3. Hilmi DEDEOĞLU
    23 Ekim 2010 at 21:13

    DÜŞÜNCELERİNİZİ AKIL ÖLÇÜLERİYLE VE SÖZ KONUSU KURAN HÜKÜMLERİ IŞIĞIYLA PAYLAŞIYORUM…

  4. Behruz Bagirov
    23 Ekim 2010 at 21:19

    Öncelikle selamlar ve paylaşımlar için teşekkürler.Çok güzel yazı olmuş.Ama ben namazı pek anlayamadım.yani kıldıgımız namazda yokmu Kuranda?rükü secde kiyam halinde olan namaz…Selatın ne oldugunu anladım.ama günün belli vakitlerinde etdiyimiz rükü secde kiyam hakkında bilgi verirseniz çok evinirim…Selam ve dua ile.Allah yardımcınız olsun!

  5. Cihat KORKMAZ
    23 Ekim 2010 at 21:29

    Yaşar Nuri Öztürk ‘Kur’anın yarattığı mucize devrimler’ kitabından mı esinlenilmiş?

  6. Zadi
    23 Ekim 2010 at 21:41

    Olay budur diyerek sunum yapmak için biraz erken diye düşünüyorum…
    Araştırmalarına devam ettikçe renklerin daha farklı tonlarda olduğunu farkedeceksin…Muhammed bir devlet sistemini yönetiyordu…en basitinden zekat denilen şeyin sosyal eşitlik adına yapılması gereken çalışmalar için halkın ödediği vergi olduğunu anlayacaksın…Bugün olduğu gibi…

  7. Zadi
    23 Ekim 2010 at 22:22

    ayrıca eklemek istiyorum, abdest in manası çeşme başında sağını solunu su ile ıslatmak değildir…Dolayısıyla kapitalist yada benzeri akımlara abdestli diyebilmen mümkün değil…Allahı geleneğin anladığı şekilde anlaşıldıkça da bu tür sloganik yazılar sunumlar ortaya çıkacaktır…Kaçınılmaz olan şey çalışma adı altında yenilerini üretmek zorunda kalacağın…

  8. MEVLÜT HÖNÜL
    23 Ekim 2010 at 22:57

    Sana vahyedilen bu ilahi kelamı (başka insanlara) ilet ve namazında dikkatli ve devamlı ol; çünkü namaz (insanı) çirkin fiillerden ve akla ve sağduyuya aykırı olan her türlü şeyden alıkoyar; Allah’ı anmak gerçekten en büyük (erdem ve iyilik)tir. Allah bütün yaptıklarınızı bilir.
    (Ankebut-45)

    Değerli kardeşim Ayeti kerimede وَاَقِمِ الصَّلٰوةَ
    ile açıkça Namaz ibadeti emredilmiştir .Ayağa kalkmak hazırlık yapmak,niyetlenmek,hazır olmak anlamında namaz ibadeti emredilmekte ve Allah’ın huzuruna tam bir bilinç ile durulduğunda her tür kötülükten koruyacağı vurgulanmıştır.

    Her zaman dediğim söz İnsanlar Kur’an’ı kendilerini haklı çıkarmak adına parçala böl ile ele almaya kalkıştıkları için hataya düşmektedirler…

    Kapitalizm hususunda sizinle hemfikir olsam dahi Kur’ani kavram olan Salah(t) hususunda katılmıyorum Kur’anda bazı ayetlerde dua yakarma olarak geçer ama bu ayette NAMAZ olarak kesindir Siyak-Sibak ve Nüzul gözardı edilmeden bakılmalı…

  9. Hikmet Aytek
    24 Ekim 2010 at 07:26

    Başlığından son noktasına kadar zevkle okudum. Yüreğine sağlık

  10. ALİ RIZA BORAZAN
    24 Ekim 2010 at 09:30

    DİN YAŞAM BİCİMİ HAYAT TARZI İKİ ANLAMDA KULLANIŞLMIŞTIR.bİRİSİ oKU rABBİNİN ADILA OKU İFADESİYLE KİŞİNİN ALLAHIN GÖNDERMİŞ OLDUĞU VAHİYLERİ KENDİSİNE KIBLE EDİNEREK YAŞADIĞ HAYAT TARZI kURAN BUNA RABBANİ YOL İFADESİ KULLANMAKTADIR. iKİNCİSİ DE GARRİ RABBANİ YOL BİR ADI TAĞUTİ YOPL BİR ADI BATIL OLAN YOLDUR. İNSANNIN YŞAMBİÇİMLERİNİ ADAN ZEYE KADAR KUŞATAN HER DAVRANIŞI HER SÖZÜ ALLAHIN EMİRLERİNE UYGUN OLARAK ORTAYA KONULAN YOLDUR. SALAT İLE AMA KURANDA VARKLI KULLANILMIŞTIR SALATA YÜKLENEN ANLAMLA NAMAZA YÜKLENEN ANLAM FARKLIDIRNAMA KURANDA YOK AMA NAMAZI TANIMLŞAYAN AYETLE SALATI TANIMLAYAN AYETİ KURAN İÇERİSİNDE ORJİNAL OLAN METNİ İNCELEDİĞİMZ ZAMAN FARKLI KULLANIŞLMIŞTIR
    SALAT ALLAH İÇİN KULLANILDIĞINSDA ALLAHIN ONAYLAMASI MELEKLER İÇİN KULLANILDIĞINDA MELEKLERİN SECDESİ İMAN EDEN MÜMİNLER İÇİN KULLANIŞLDIĞINDA MÜMİNLERİN MALIYLA MÜLKÜYLE CANIYLA DESTEK VERME ANLAMINDADIR.
    NAMZ ANLAMINDA KULLANILAN SALAT İSE ALLAHIN GÖNDERDİĞİ YAŞAM BİÇİMİN FİİLEN HAYATINA KOYARAK BU SALATI KİMİN ADINA KILDIĞINI İNSANLARI DİĞER YÖNELENLERDEN AYIRMAK İÇİ GÜNÜN BELİRLENMİŞ OLDUĞU VAKİTLERDE RİTÜLE OLARAK KILMAK VE KILŞINACAPĞ ZAMAN ABDES ALARAK YAPILAN RİTÜEL BİŞR İBADET TÜRÜNÜ DE İÇİNE ALAKTADIR. SELAM VE SEVGİLER.

  11. Hüseyin Deniz
    24 Ekim 2010 at 09:37

    ÖNCELİKLE HOŞGELDİNİZ ARKADAŞIM,,KOLAYLIKLAR DİLERİM,,YAZINIZDAN İSTİFADE ETTİK…aslında hayat çok basit ama üretilmiş kavramlar onu karmaşıklaştırıyor… doğduk yaşyıruz öleceğiz…fani hayatın mahkumlarıyız…sünnetullaha tabiyiz istesekte istemesekte yani tabii yasalara…evde iş yerinde sokakta geçen birr yaşama tabiyiz…ve bazen yalnızlığa…ev kuralları bellidir…iş kuralları bellidir…sokak kuralları bellidir…ne yaprsak yapalım ötenin ve berinin sahibi olanın koyduğu kurallar dışında ve sahibi olduğu mekan dışında hayat hakkımız yoktur… hedefimiz namusluca insanca yaşamaktır…her şeyi berraklığı ile ortaya koymaktır…MÜLK Allah ındı,,, İKTİDAR Allah ındır,,, DİN Allah ındır… ama asla cimri olamayız yani emperyalist olamayız… ama asla kafamıza göre kural koyamayız yani şirk koşamayız yani pozitivist vb olamayız yani mutlak akla tapamayız…ama asla din hakkında hüküm veremeyiz ruhbanlığa cevaz veremeyiz yani belam olamayız… aslında basittir hayat ama onu şeytanın çocukları karmaşıklaştırıyor ve yaşayamadan kavramlarla uğraşırken tükenip gidiyoruz… oysa yurdumuzda çok sade ahlak temelinde ve yüce kudretin tayin ettiği adalet ilkeleri hedefinde yaşayabiliriz…hakikati çok sade şekilde anlatabiliriz…haddizatında şu ideolojilerden izimlerden bir kurtulsak her şey yerli yerine oturacak ama asla kurtulamıyoruz…aslında ne kapitalizm ne liberalizm ne demokrasi ne ruhbanlık ne faşizm ne komünizm yok ama bazı nitelemeleri bu şekilde değerlendirmişiz… MİSAL,,, Allah ın belirttiği cimriliktir kapitalizm ve karşıtı cömertliktir yani paylaşmak… BU KONUYA DEĞİNECEĞİM İNŞAALLAH burada olmuyor… selam dua umut muhabbet ve gerçek adalet özgürlük ahlak insanlık devrimiyle…

  12. engin
    25 Ekim 2010 at 13:02

    Buyuk bir sabirsizlikla bekliyorum…

  13. veli
    25 Ekim 2010 at 14:30

    tamamen taklite ve gösterişe dayalı bir yazı.(mealci zihniyet ürünü, homojen değil)

  14. AyCicek
    28 Ekim 2010 at 17:26

    Yazı alabildiğine geniş,acıklayıcı en önemlisi doyurucu bir yazı olmuş emeğinize ,yüreğine sağlık.
    ‘Doyurucu’ tabirini,islam anlayışına aç kalmış,fakat bu açlığın farkında olmadan yaşayanlar için kullandım.
    Günümüzde müslümanlık ,dindarlık kisvesi altında yitip gitmiştir.Ki bu dindar denilen kişiler,islamı dini terimler,dini hikayeler ve hurafaler ile yorumlayan ,yaşayan insanların oluşturmuş oldugu büyük bir zümredir.Baştan sona eylemi,yani Rabbe riayeti emreden İslam anlayışı,günümüzde ‘herkesin dini kendine’ halini almıştır. Bu durum yıkılan İslam anlayışının en temel sebebidir. Yazık!

  15. Rıdvan Işık
    30 Ekim 2010 at 12:25

    Din HAK’la halk arsındadır,ya da Gökle Yer arsındadır,Halk incitilerek Hak’a,Hak’a nankörlükle Halk,Hakka kavuşamaz,Hak,halkın hakkını bu dünyada mümin kulları aracılığıyla korur,ve bu salatla birlikte tam mümin olmanın koşuludur,yoksa gidiş Yahudi müslümanlığıdır…

  16. sedat hasanbaşoğlu
    20 Kasım 2010 at 10:40

    s.a..ilk bakışta edindiğim izlenim güzel bir yazı olduğudur..ancak içerisinde fazlasıyla katıldığım bölümler olmasına karşın katılmadığım bölümlerde mevcut..

    mesela,sanki ülkede bir islam devleti mevcutmuş,islam hakimmiş ya da her işveren abdestlilermiş gibi bir izlenim ortaya koymuşsunuz..işçi,memur,ezilenler ve fakirler dedikten sonra işi abdestli kapitalizme kadar götürmüşsünüz..bununda din olmadığını,din olsa bile islam olmadığını söylemişsiniz..

    elbette,bu ülkede yaşanılanın islam adı altında farklı dinler olduğu kanaatini bende savunuyorum..ancak,sadece abdestlilere tukaka diyerek diğerlerini es geçmek ne üslub olarak ne de ahlaki olarak bana uygun görünmedi..bu ülkede yardım organizasyonlarında,infakta,zekatta başı çekenler sizin bahsettiğiniz abdestli kapitalistlerdir..her ne kadar “yeterli değilsede” verdikleri,yinede diğerlerinden çok ama çok daha değerlidirler..

    bu ülkenin yapısal ve kurumsal anlamda neyine karışabiliyor Müslümanlar..sanki bu ülkedeki adaletsiz gelir dağılımının,faizin,devlet eli ile oynatılan kumarın,fahşanın sorumlusu Müslümanlarmış gibi sürekli bu tip benzetmelerde bulunmanız büyük haksızlık diye düşünüyorum..bazen o kadar abartıyorsunuz ki,bu ülkeyi tanımayan biri “herhalde bu ülke islami bir yapı ile yönetiliyor” diyecek..

    malın tek elde toplanması,infak ve zekattaki yetersizlikler v.s konular aşağı yukarı aynı düşüncelerdeyiz..ancak,bunu sanki bu ülkenin sahibi müslümanlarmış gibi ve sanki bu ülkenin tek zengini müslümanlarmış gibi anlatmanıza karşıyım..sorumlu bizzat bu ülkenin ve bu dünyanın sistemi ile alakalıdır..ve bu dünya sistemini müslümanlar kurmadı..müslümanlara düşen çok iş var..bunları anlatın..ama onları bu pisliğin içindeki hırsızlarla eşdeğer tutmayın..tutacaksanız eğer,bu memleketin diğer zenginlerinin eylemlerinide görmek isteriz yazınızda..aksi taktirde bende sizin yaptığınızı size yapar,sizi islam düşmanları ile aynı kefeye koyarım..bu sizin için ve benim için hoş bir durum olur mu?selametle..

  17. fenomen
    18 Mayıs 2011 at 16:34

    ABDESTSİZ KAPİTALİSTLERE NEDEN LAF YOK!

    Son zamanlarda aldı başıı gidiyor bir badestli kapitalist ama abdestsiz olanlara laf yok.İyide bu ülkede islami derneklere,vakıflara,hayır kuruluşlara,garip gurabaya yardım edenler abdestsiz kapitalistler değil ki.Ne yani aydın doğan,cem boyner,koç grubu,alatonlar v..b. bunlarmı derneklere yardım ediyor.Mavi marmara gemisini onlarmı yardımla doldurdu da bizim mi haberimiz olmadı.Müslümanlara bu kadar yüklenilmesini doğru bulmuyorum.Birde sanki peygamber döneminde zengin sahabi yokmuydu,eğer varsa -ki çok var-bu sahabiler malın hepsini verse zaten zengin olamaz yani mülkiyet söz konusu olamaz ama vardır.Mesela peygamberimize mallarını tasadduk için getirmeleri istendiğinde her sahabi aynı oranda getirmemiştir,bazıları mallarının yarısını,bazıları hepsini,bazıları dörtte birini.Ama peygamberimiz mallarının hepsini getirmiyenlere yazarın söylediği gibi serzenişte bulunduğunu okumadık.Elbette kimne kadar verdiyse karşılığında onu bulacak ama,özel mülkşiyetin olmaması gerektiği algısını bizler te’vil/tefsir ederek çıkartmaya çalışıyoruz.Ve böyle tefsir etmiyenlere de hemen yaftamız hazır,abdestli kapitalist.Bu yazı recep i.eliaçığın başka versiyonuyla yazılmış halinden başkaca bişey değildir.Eren beyi söylemlerinin bir çoğuna katılıyoruz ama bırakında başkalarının bizim gibi anlamasına ipotek koymayın.sadece bizim gibi düşünürse/anlarsa eyvallah değilse yafta.Bu islam’ın özüne sığmaz.İslamı sadece politik/ekonomik/iktisadi/kölelik/özgürlük kavramlarıyla açıklamak akıl işi değil olsa olsa belli bir fikrin hegomanyasında olmak demektir.Metefazik aleme dair ne varsa dışlamak herşeyi naturalistler gibi tevil etmek son zamnlarda moda oldu.Bu yorumlar genelde mealcilik fikrinin belirgin olarak öne çıkmasıyla izah edebiliriz.En azından ben böyle düşünüyorum bu açıdan da bakılabilir demek başka bişi,bizim gibi düşünmiyenlere “sorospu çocuğu”yaklaşımları müslümanları kırar ve rencide eder.kalın sağlıcakla.

Yorumunuzu bırakın


ZAMAN AKIŞI

Kas 11 13:27
Ekonomi

2026’da asgari ücret ne kadar olacak?

Kas 11 13:16
Ekonomi

FAO verileri: Dünyada fiyatlar düşüyor, Türkiye’de gıda maliyetleri zirvede

Kas 11 12:21
Gündem

ABD’de hükümetin yeniden açılacağı beklentisi piyasalarda risk iştahını artırdı

Kas 11 10:17
Gündem

Asgari yaşamlar

Kas 11 10:10
Ekonomi

Çalışma Bakanlığının bütçesi komisyonda: Çocuk işçilikle mücadele değil, patronlara teşvik arttı

Kas 11 10:08
Ekonomi

10 genç işçiden dördü kayıtdışı

Kas 11 10:06
Ekonomi

Sanayi üretimi dibi gördü

Kas 10 20:53
Arkasayfa

Haçlı Seferleri ve Cihat Gerçekten Din için mi yapıldı yoksa bir Sınıf/Zümre Mücadeleleri miydi?

Kas 10 13:21
Bilim & Teknoloji

İspatlandı: Karanlık madde, klasik fizik kurallarına uyuyor

Kas 10 12:53
Sağlık

Kış aylarında görülen deri hastalıklarına dikkat!

Kas 10 12:46
Gündem

Eğitimsiz okullar bakanlığı

Kas 10 12:27
Arkasayfa

Atatürk’ün vefatının 87. yılında devlet erkânı Anıtkabir’deydi: Erdoğan, “Türkiye Cumhuriyeti’ne tutkuyla sahip çıkıyoruz” dedi, binler akın etti

Kas 10 12:17
Arkasayfa

Yurt(suzluk), beton ve elektrik: Modernliğin ruhsuz aydınlığı

Kas 10 11:11
Gündem

New York halkı Trump ve Trumpçıların burnunu fena halde sürttü!

Kas 10 10:39
Gündem

Akdeniz’den Hazar’a hizalananlar ve Colani’nin Beyaz Saray günü

Kas 10 09:39
Gündem

650 TL’lik yevmiyeyle yaşamadan öldüler

Kas 8 20:46
Arkasayfa

Türk Milletinin Tatlı ve Şeker İle Olan İlişkisi

Kas 8 20:27
Arkasayfa

1951–2025 arası TL’nin Dolar Değeri, Enflasyon ve Alım Gücü Analizi

Kas 7 11:49
Gündem

Külliyelog

Kas 7 09:36
Arkasayfa

Bu kez Altın’ı Sivas’ta buldular | Müjde değil felaket

Kas 6 15:33
Arkasayfa

İslâm Arap Dini mi, Dünya Dini mi?

Kas 6 10:45
Arkasayfa

Bağlı ama şartlı

Kas 6 10:41
Arkasayfa

Ekmek kavgası

Kas 6 10:31
Gündem

Sındırgı’nın bugünü memleketin yarını

Kas 6 10:27
Ekonomi

Ahmet Haskiro için adalet yok

Kas 5 10:00
Gündem

New York Times başyazısında sormuş: Demokrasimiz elden gidiyor mu?

Kas 5 09:57
Gündem

New York’ta seçimi sosyalist aday Zohran Mamdani kazandı

Kas 5 09:38
Ekoloji

Dolandırıcıların sosyal konut tuzağı… Sahte siteye kaydolup izlerini sürdük

Kas 5 09:35
Gündem

Toplu iğne yapmaya başladık mı?

Kas 5 09:30
Ekonomi

Sadece enflasyona değil hayat pahalılığına karşı mücadele de zorunludur!